Hej! Har nyss köpt mej en 745 16v som gärna vill rusa i varv detta händer när jag varvar över 3000-4000 ungefär, lambda lampan lyser imellan åt. Varvar man till när den vill fastna på varv släpper det o den sjunker igen. Har bytt luftmasse mätare men vart inge bättre någon som vart med om samma sak eller vet vad felet kan vara?? //simon
kolla så att inte skruvarna som håller "plattan" inne i gasspjället är lite lösa för då kan den hamna lite snett och då stänger den inte spjället helt när man släpper gasen.
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
kolla så att inte skruvarna som håller "plattan" inne i gasspjället är lite lösa för då kan den hamna lite snett och då stänger den inte spjället helt när man släpper gasen.
instämmer detta hände på min 745glt 16v inget direkt man tänker på inte så lätt att se och då hamnade varvena där omkring.
jag såg inte felet förens jag stallde telfonen där nere och filmade... för slog man till på gaspedalen så hoppade oftast varven ner.
Tack, hade det problemet på min GL och jag hade aldrig kommit på de om inte du skrivit det!