3759
Sök

740 Turbo, Inget bra drag i den längre :(

Allfixare
1 475 Inlägg
23 april 2007
du, känns som en seriös renovering när det läcker olja mellan låda å motor, när slangar är tejpade. och när IC och dump är ihopspacklade och fast monterade med spackel. jag är ledsen att behöva säga det. men du har blivit total lurad. vad betala du för bilen egentligen...

220 Inlägg
23 april 2007
granada75 skrev:
760turbo skrev:
jag skulle riva ut allt. det var det första jag gjorde på min. och den gick genast mycket friskare efteråt. smile efter allt du har skrivit så är det nog värt det. smile

Låter verkligen ogenomtänkt, Bilen har ev. nya packningar, Varför ska han då lyfta ur motorn?
Nej det låter inte alls nödvändigt över huvudtaget.

Han behöver få den undersökt till att börja med.

eftersom han har fått reda på allt skit efteråt så skulle ju inte jag litat ett dugg på vad den killen sa. jag skulle iaf bytt packningar och lite små saker då det bara kostar några ynka 100 lappar. men riv ner växel lådan och kika lite hur det är ju inte så svårt tar max någon timme om inget ska krångla. smile
Senast redigerat av 760turbo (23 april 2007)

177 Inlägg
23 april 2007
fish skrev:
du, känns som en seriös renovering när det läcker olja mellan låda å motor, när slangar är tejpade. och när IC och dump är ihopspacklade och fast monterade med spackel. jag är ledsen att behöva säga det. men du har blivit total lurad. vad betala du för bilen egentligen...

Varken du eller jag vet om det har blivit skada på motorn än.
därför ska han lämna in bilen på en verkstad som tar reda på det.

Over and out!

220 Inlägg
23 april 2007
ja klart han kan lämna in den. helt upp till honom. gillar han skuva lite så är det ju bara att börja, men vill han att dom ska kolla på den så är det bara lämna in den. smile tror inte det har hänt något allvarligt med själva motorn. då borde han ha hört det. vill gärna veta vad du har betalt för denna bilen smile
Senast redigerat av 760turbo (23 april 2007)

Avstängd
1 266 Inlägg
23 april 2007
Trådstartare
update!! min bror ringde dit och sa att vi kommer till han om han inte fixar alla fel..då sa killen att det måste vara hans kompisar som gort det..och han skulle skicka nya saker..han ska alltså köpa ny ic o tryckrör osv big_smile

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

Avstängd
1 266 Inlägg
23 april 2007
Trådstartare
btw: betalade 17laxar tongue
Senast redigerat av TheFinnishFlash (23 april 2007)

220 Inlägg
23 april 2007
TheFinnishFlash skrev:
btw: betalade 17laxar tongue

ok låter väldigt mycket smile men men, det var väl bra att han fixar fram allt smile

Jag är en av dom, Busen på vägarna
277 Inlägg
23 april 2007
då får du hålla tummarna på att han köper dom grejerna oxå och inte bara snackar skit!!..jag har varit med om sånt luredrejeri! inte kul alls.. men lycka till

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white"

177 Inlägg
23 april 2007
TheFinnishFlash skrev:
update!! min bror ringde dit och sa att vi kommer till han om han inte fixar alla fel..då sa killen att det måste vara hans kompisar som gort det..och han skulle skicka nya saker..han ska alltså köpa ny ic o tryckrör osv big_smile

Jippie! En seger!
Rätt ska vara rätt.

Känns nästan som det är värt att köpa sig ett sixpack och fira! big_smilecool

Over and out!

Avstängd
1 266 Inlägg
23 april 2007
Trådstartare
granada75 skrev:
TheFinnishFlash skrev:

Jippie! En seger!
Rätt ska vara rätt.

Känns nästan som det är värt att köpa sig ett sixpack och fira! big_smilecool

Japp haha big_smile

Saab 9-3 Turbo - Nordic Steg 3
6 Inlägg
2 maj 2007
Återkom gärna, med hur de gick? Fick du grejjerna? Funkar de nu? smile

"Jag lever mitt liv 402 meter åt gången..."

17 Inlägg
2 maj 2007
Det kan även vara ventilen i avgashuset som har hängt sig, jag har haft problem med min med, när jag köpte den ladda den 0,3 max uppställt, efter flera timmar i garaget upptäckte jag av en ren slump att katalysatorn var bomtät, i med spettet i den sen gick den som ett skott i 2 veckor sen sluta den ladda igen, då var det ventilen i avgashuset som hade låst sig så den släppte ut allt ladd, sen tappa den laddet igen då var det bara staget mellan wastegate & turbo som hade trillat av, men du bör verkligen byta slangar & IC kostar inte många kr om man letar lite. MVH // Matte

Du behöver inte vara rädd för att få sladd när du åker med mig, jag kör med konstant sladd!

Sök