Hej jag undrar vad felet kan vara om den baksmäller mycket när man varvar upp och släpper gasen (kommer flammor ur avgasröret) 740 -85 b230a. Med nytt förgasarmembran,rotor och fördelarlock (Anledningen till att jag vill fixa det är att det måste slösas bensin)
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Drar den inte över 0.95 så spelar det ingen roll för bränsleförbrukningen, de förgasare med gult lock antar jag att är en så primitiv motorstyrning så dom smäller och lever lite jävel när man tomvarvar, min 240 gör samma sak.
Drar den inte över 0.95 så spelar det ingen roll för bränsleförbrukningen, de förgasare med gult lock antar jag att är en så primitiv motorstyrning så dom smäller och lever lite jävel när man tomvarvar, min 240 gör samma sak.
Den drar tyvärr långt över 0,95 men det beror nog på utväxlingen (den är en a-traktor)
min 740 small också i avgasröret o sköt flammor när jag körde utan den bakre ljuddämparen. när man varvade upp den o även motorbromsade så small det o sköt flammor de va fint dock var det en insprutare
Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Drar den inte över 0.95 så spelar det ingen roll för bränsleförbrukningen, de förgasare med gult lock antar jag att är en så primitiv motorstyrning så dom smäller och lever lite jävel när man tomvarvar, min 240 gör samma sak.
Den drar tyvärr långt över 0,95 men det beror nog på utväxlingen (den är en a-traktor)
Ja har du den laglig så är det inget konstigt med 2 liter milen en korrekt spärrad a-traktor ligger runt det (man ska ligga max varv hela tiden) min duett med b18 drog runt 2 liter milen och har man dom lagligt spärrade blir det lite smällar och sådant inget konstigt.
Drar den inte över 0.95 så spelar det ingen roll för bränsleförbrukningen, de förgasare med gult lock antar jag att är en så primitiv motorstyrning så dom smäller och lever lite jävel när man tomvarvar, min 240 gör samma sak.
Den drar tyvärr långt över 0,95 men det beror nog på utväxlingen (den är en a-traktor)
Ja har du den laglig så är det inget konstigt med 2 liter milen en korrekt spärrad a-traktor ligger runt det (man ska ligga max varv hela tiden) min duett med b18 drog runt 2 liter milen och har man dom lagligt spärrade blir det lite smällar och sådant inget konstigt.
Den har 5 växlar på främre och 1an bakre (utväxlingen hamnar mellan vanliga 1-2an)
När den var helt laglig så drog den 3,5liter milen (till besiktningen och tilbaka) Nu drar den också 3-3,5 litermilen men då kör jag inte lungt (vid sladdande) annars ca 1,5l/mil
Skulle gissa på att det försvinner ifall du sätter dit alla ljuddämpare för det blir likadant om tex avgasröret går av vid katalysatorn säger vi så brukar det smälla som tusan från avgasröret
Den drar tyvärr långt över 0,95 men det beror nog på utväxlingen (den är en a-traktor)
Ja har du den laglig så är det inget konstigt med 2 liter milen en korrekt spärrad a-traktor ligger runt det (man ska ligga max varv hela tiden) min duett med b18 drog runt 2 liter milen och har man dom lagligt spärrade blir det lite smällar och sådant inget konstigt.
Den har 5 växlar på främre och 1an bakre (utväxlingen hamnar mellan vanliga 1-2an)
När den var helt laglig så drog den 3,5liter milen (till besiktningen och tilbaka) Nu drar den också 3-3,5 litermilen men då kör jag inte lungt (vid sladdande) annars ca 1,5l/mil
Som sagt ditt med den saknande ljuddämparen så kommer det bli något bättre ska du se förbrukningen är normalt för en a-traktor.
Drar den inte över 0.95 så spelar det ingen roll för bränsleförbrukningen, de förgasare med gult lock antar jag att är en så primitiv motorstyrning så dom smäller och lever lite jävel när man tomvarvar, min 240 gör samma sak.
Då det är en A-traktortråd och dessa inte är tillåtna så låser jag. TS dock mer än välkommen att återkomma med trådar då det inhandlats en bil.
Mvh DS.
Har ändå fått svar så... Men vad spelar det för roll om det är en traktor om motorn är exakt samma som på en bil? (Frågan skulle lika gärna gälla en bil)
Då det är en A-traktortråd och dessa inte är tillåtna så låser jag. TS dock mer än välkommen att återkomma med trådar då det inhandlats en bil.
Mvh DS.
Har ändå fått svar så... Men vad spelar det för roll om det är en traktor om motorn är exakt samma som på en bil? (Frågan skulle lika gärna gälla en bil)
Att en a-traktor drar en del är inte så konstigt. Men det står i reglerna att fordon som riktar sig mot personer under 18 inte är tillåtna. Jag äger inte sidan. Följer bara regler :-)
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!