3185
Sök

Plocka loss Båtmotor

338 Inlägg
22 december 2013
Trådstartare
Rätt forumsdel?
Är det någon som vet hur man får bort motorn ifrån "chassiet?/saken med propeller"
På en yamaha 20hk cm(?) från 80talet. 
(ska byta bränslepumps packning.)

Muttley
22 december 2013
Maringuiden är nog ett säkrare kort.
Vill du ha av hela motorn eller bara riggen ?

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
28 december 2013
Den stora frågan är varför du ska dela riggen från motorn överhuvudtaget? Det behövs inte för att byta bränslepump. Det är trångt ja, men varför skapa dig merjobb.

Hur som hellst sitter riggen och motorn ihop med 6st bultar sannolikt 12mm skalle, sitter en packning emellan och en gummitätning emot vattenröret. Du hittar de om du tittar underifrån på motorn. Sen är sannolikheten stor att du drar av en eller flera då det är rostfria skruvar i aluminium vi pratar om. Aluminiumkorrosion är inte att leka med.

Med vänlig hälsning, Z

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

338 Inlägg
2 januari 2014
Trådstartare
zovix skrev:
Den stora frågan är varför du ska dela riggen från motorn överhuvudtaget? Det behövs inte för att byta bränslepump. Det är trångt ja, men varför skapa dig merjobb.

Hur som hellst sitter riggen och motorn ihop med 6st bultar sannolikt 12mm skalle, sitter en packning emellan och en gummitätning emot vattenröret. Du hittar de om du tittar underifrån på motorn. Sen är sannolikheten stor att du drar av en eller flera då det är rostfria skruvar i aluminium vi pratar om. Aluminiumkorrosion är inte att leka med.

Med vänlig hälsning, Z

problemet är att en av skruvarna till bränslepumpen inte går att gänga ut helt för skallen på den tar i "undrekåpan" så jag tycker det verkar som om att jag måste ta bort motorn från "undrekåpan"/allt annat. Eller borra hål så det går att skruva ut skruven (vilket nog inte blir så fint/bra..)

Sök