Nu får du ta det jag skriver med en stor nypa salt då jag har ingen erfarenhet av 1.8T motorn, däremot en systermotor, 2.0 med 8 ventiler på 115 kusar, har för mig att blocken är snarlika....
Iaf på 2.0 så finns det TVÅ oljetrycksgivare, en som varnar för lågt tryck vid "tomgång" och en annan som varnar för lågt tryck vid ca 2000 varv/min. När jag sålde min gamla Passat så hörde köparen av sig efter två månade o sade att den varnar för lågt oljetryck, vilket berodde på att det gått hål på oljetryckskontakten...Oljetryckskontakteb byttes o läckaget upphörde, men den varnade fortfarande för lågt tryck när man kom upp runt 2000 varv, då byttes den andra givaren o sedan var allt frid o fröjd.
Mitt råd är att byta olja o filter som steg ett. Jag förutsätter att det fanns/finns tillräckligt med olja i tråget...
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure