2458
Sök

Lb regg med +1, går det få lb regg +4 ?

1 830 Inlägg
4 januari 2014
Trådstartare
Som rubriken lyder.
Har tittat lite på diverse bilar och en del var lb regg, men det är ju bara 1 passagerare då.
Går det få så man har fyra passagerare + förare eller är det bara pb regg som gäller då?
Vill gärna veta mer om detta men har sökt en del och tycker inte att jag hittat ett svar som passar riktigt.

Någon som kan en del om detta så berätta gärna lite om det smile
(de bilar som jag såg vara lb reggade var nog mest 945er).

12 086 Inlägg
4 januari 2014
Det finns inget som begränsar antalet passagerare. Det är förhållandet mellan lastutrymmet och utrymmet för passagerare som avgör. Har man en riktigt stor bil så kan man ofta regga in ett baksäte.
I praktiken innebär det att man bara kan regga vanliga kombibilar med 1 passagerare. En 945 bör man inte kunna lb-regga med baksäte.

1 830 Inlägg
4 januari 2014
Trådstartare
Germax skrev:
Det finns inget som begränsar antalet passagerare. Det är förhållandet mellan lastutrymmet och utrymmet för passagerare som avgör. Har man en riktigt stor bil så kan man ofta regga in ett baksäte.
I praktiken innebär det att man bara kan regga vanliga kombibilar med 1 passagerare. En 945 bör man inte kunna lb-regga med baksäte.

har hört någonstanns att där baksätet utgör en del av lastutrymmet så får man ha kvar det och kan då regga för fler än bara 1 passagerare :S hmm

OVERBOOSTED
852 Inlägg
4 januari 2014
har du tex en king cab med dubbel hytt så kan du regga o åka 4st smile men med 2,7,900 serien så är de 1 passagerare som gäller.. hmm

R.I.P Paul Walker!!!!
länk projekttråd- Toyota Supra MKIV 2JZ GTE & VOLVO amazon :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234893

1 830 Inlägg
4 januari 2014
Trådstartare
jh-hindersson skrev:
har du tex en king cab med dubbel hytt så kan du regga o åka 4st smile men med 2,7,900 serien så är de 1 passagerare som gäller.. hmm

aaw fan tongue då får det förmodligen bli omreggning ifall man hittar en lb reggad 2/7/9 modell tongue Men det går bara lb regga combisar antar jag?

OVERBOOSTED
852 Inlägg
4 januari 2014
Jiiimmie skrev:
jh-hindersson skrev:

aaw fan tongue då får det förmodligen bli omreggning ifall man hittar en lb reggad 2/7/9 modell tongue Men det går bara lb regga combisar antar jag?

du kan inte regga om en lb reggad bil till pb igen.. hum de vet ja faktist inte, så de får nån annan svara på wink

R.I.P Paul Walker!!!!

1 830 Inlägg
4 januari 2014
Trådstartare
jh-hindersson skrev:
Jiiimmie skrev:
jh-hindersson skrev:

du kan inte regga om en lb reggad bil till pb igen.. hum de vet ja faktist inte, så de får nån annan svara på wink

åfan, är du helt 100 på det? för då försöker en luras på blocket. :o

OVERBOOSTED
852 Inlägg
4 januari 2014
Jiiimmie skrev:
jh-hindersson skrev:
Jiiimmie skrev:

sorry vart lite fel där tongue är trött.. DU kan regga tillbaka som pb smile

R.I.P Paul Walker!!!!

1 830 Inlägg
4 januari 2014
Trådstartare
jh-hindersson skrev:
Jiiimmie skrev:
jh-hindersson skrev:

sorry vart lite fel där tongue är trött.. DU kan regga tillbaka som pb smile

haha tänkte väl tongue

Sök