3448
Sök

Vw transporter 2,5 tdi problem

12 Inlägg
3 november 2013
Trådstartare
vet inte om detta är rätt forum,, men jag har problem med att inte få fram soppa till motorn.  Funderar på om de kan vara pumpen i tanken men hur kommer man åt denna?  måste man lyfta ner hela tanken eller kommer man åt denne uppifrån ? på något vis ,

5 119 Inlägg
3 november 2013
Har du kollat säkringen och relät till soppapumpen? Om inte så börja med det. Har inte trots 4 år som vw mek bytt eller sett någon byta en tankpump på just transporten smile men kan så klart vara de som är felet men kan inte svara på om tanken lär ner eller inte smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

12 Inlägg
8 november 2013
Trådstartare
säkringen har jag kollat o bytt ändå, relät klickar men funderat på å bytt de med .. är ju lättare än pumpen iaf ..  ska prova å byta relät .  har lust å kolla de åt mig om de finns någon lucka el om tanken måste ner ..

12 Inlägg
13 november 2013
Trådstartare
mb_pucken skrev:
Har du kollat säkringen och relät till soppapumpen? Om inte så börja med det. Har inte trots 4 år som vw mek bytt eller sett någon byta en tankpump på just transporten smile men kan så klart vara de som är felet men kan inte svara på om tanken lär ner eller inte smile

har lyckats ta reda på att de är någor med spridar pumpen för tydligen har jag ingen pump i tanken ,, skulle vilja ha tag i en sprängskiss samt hur alla ledningar å kablar går innan jag tar å köper en helt ny pump

15 Inlägg
22 december 2013
Fick du rätt på bilen? Min fars transporter beter sig likadant.
Har du kollat felkoder på din?

Sign here!

12 Inlägg
28 december 2013
Trådstartare
he  ahh  har äntligen fått in den i ett fint garage å började skruva isär..  visa sig att remmens taggar är av så den ligger å slirar ,,  en ny pump rem sen ska jag bara försöka lista ut hur fasen en sån ska sitta ..

Sothora <3
1 201 Inlägg
28 december 2013
Motor i ÖD på 1ans cylinder med komp. Ställ pumpen på markeringen dit med remmen kablamm så startar den

Bildemonterare samt egen verkstad. !

12 Inlägg
4 januari 2014
Trådstartare
ÖD  ?  övre död läge ?  samma som vänd punkt va ?   min första diesel jag skruvar med o man måste ju lära sig , men hur hittar man på de är de vara ur med glöd stiftet ??

Sothora <3
1 201 Inlägg
5 januari 2014
Markering på svänghjulet genom ett hål i lådan

Bildemonterare samt egen verkstad. !

Sök