Ha Ha !!! Tyvärr Börja man räkna på det så blir det snart klok på att öka varvtal är rätt svårt. rörelsebelastning ökar i kvadrat, Och sen har du vevaxelens harmoniska svängning som är ett aber för 90 gradiga vevar. Om du tänker på det så har du sällan högvarvigt och V8. JUDD har en men där är en del balansvikterna externa. (är inte hundra på hur dom har löst det) V6 med förskjutna journalerna med samma vinkel som blocket är optimalt med sina 120 grader och en kort vev, V8 svängning i veven beroende på utförande ligger nog där om kring 7500-9000 varv.Funkar bra på dragracing motorer då dom inte har det varvtalet så många sekunder. Gatbil/banbil! Vevaxelbrott efter et tag. Nej M60B40 och två små snurrer och oringat block så är det uppnåeligt närmare 500 Hk ? inget att rekommendera med original stakarna i längden. Dom är styva som satan! Men dom är sköra (hårda) då dom har en ovanlig konstruktion eller tillverkning dom är inte delade i storändan fören dom är helt färdiga med masinarbetet då knäcker dom av överfallet och får då en brottsyta där man får en absolut styrning mot staken och hela metallkristaller så där inte blir någon risk för sprickbildning, Så för högt cylinder tryck kan dom gå av,