Hej.
Har nu fått lite problem med min kära M5:a.
Den tänder inte på cylinder 2 och 3.
Har plockat bort magnetventilerna på block 1 och mätt upp dom, alla visade 3.8 ohm, dock var 3 av magnetventilerna starkare i "klicken" än den ena som klickade lite svagare, kan detta gör någon skillnad??
Provade med e 9v batteri.
Har även bytt en tändspole och satt dit en som jag vet funkade men utan resultat.
Kollade stiften och på cylinder 2 och 3 och var dom såklart lite blöta men på cylinder ett som jag tog en fungerande tändspole ifrån var siftet ganska mörkt, inte gyllengult så känns som den kanske går lite fett!?
Tempmätaren i bilen står straxt innan rakt upp, ca 5 i 12.
Har nu provat dom sakerna som är lätta att kolla utan någon större kostnad och tänkte att felet då kanske ligger i luftmassemätarna?
Känns bara lite surt att köpa nya för 8 tusen ifall det inte är dom.
Tänkte därför kolla med er vänliga själar här ifall nån kan tänka sig att "låna" ut sina så jag kan prova ifall det börjar funka?
Jag kan komma till er om det inte är för långt, bor i stockholm/ huddinge/ hammarby sjöstad!
Bilen har gått ca 12000 mil och felet uppkom när jag fiskörde på motorväg.
Om någon har nått annat tips är det såklart välkommet
Betalar självklart gärna för att få prova lmm av någon.
Dessa felkoder har kommit:
P1344 - Powertrain
Missfire During start Cyl 2
P1346 - Powertrain
Missfire during start Cyl 3
P0316 - Powertrain
P0102 - Powertrain
Mass or volume air flow circuit low input
P1345 - Powertrain
Missfire cylinder 2 with fuel cut-off
P1347 - Powertrain
Missfire cylinder 3 with fuel cut-off
P1341 - Powertrain
Multiple cylinder missfire with fuel cut-off
Har raderat dom flera gånger men samma kommer tillbaka.
Tack på förhand
Rasmus