3410
Sök

Holley EFI system, Nån som kör med detta?

10 Inlägg
30 september 2013
Trådstartare
Nyfiken fråga då vi svenskar inte alltid kör med samma saker som jänkarna. Dessa system riktar väl egentligen sig mest till V8:or även om man kan adaptera dem på vad som helst.

Jag kör i alla fall Dominator boxen på min promodified bil med bra resultat. Kompisen har en Dominator på sin Gatbil med 1068hk N/A motor och ska montera ett HP på sin hoj wink

Jag föll för deras closed loop laddtrycksstyrning, riktigt balla lustgasstyrning men framför allt samarbetet med Davies angående traction Control. Det har sen visats sig att loggningen var det bästa jag har sett och self learn funkar sjukt bra även på en mettisbil.

De har även numera vettiga TBI system som ser ut som en förgasare och är enkla att installera. Men utan TBI:s nackdelar.
http://www.holley.com/types/Terminator% … ystems.asp

Slav
1 454 Inlägg
1 oktober 2013
En kompis kör med detta system på drifting bilen och jag delar din åsikt ang. self learn, sprutet över lag känns genomarbetat på de fronter jag grottat i de. Menyerna tyckte jag dock känndes lite "amerikanskt" osammanhängande och virriga.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

10 Inlägg
1 oktober 2013
Trådstartare
Tycker de är rätt så logiska. Men de kanske tog 30 minuter innan man var fullt bekväm från de gamla EFI-systemen som Vipec och Aem.s serie 1.

Vad har han för maskin? LS?

Slav
1 454 Inlägg
2 oktober 2013
Har bara yrat runt i Maxxecu och MS (som jag hatar) tidigare. Det är en LS maskin, vågar inte svära på vilken av dessa maskiner de är dock, Sugis 550 whp historia på 455 cui har jag för mig. Riktigt trevlig karaktär på den!

Of topic: Förvånande att hitta dig på detta forum smile släng ut frågan på sävar om du inte redan gjort de.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

Pro Tuner @ PBZ.se
116 Inlägg
8 januari 2014
Brillko, har du kikat nåt på Haltech? Dom är riktigt fina.

10 Inlägg
19 januari 2014
Trådstartare
Haltec var jävligt länge sen jag pillade på. Med tanke hur länge de har funnits så kan man ju anta att dess produkter är seriösa wink

Jag kör med 2 av deras mettis lambdor.

Sök