2420
Sök

turbokonvertera b234f 88-

24 Inlägg
16 december 2013
Trådstartare
#1
hej!

har en 16v motor som jag kommit över ett turbo grenrör till och undrar vad jag behöver göra för att den ska kunna arbeta ihop med turbo? vet att jag behöver kompsänka, byta tråg, andra spridare och ett chipp som får de att funka? och fått höra att jag bara kan ladda 0,5-0,6 med original stakar ?
något jag missar eller behöver tänka på förövrigt?


MVH alex smile
Senast redigerat av AlExAnDer96 (17 december 2013)

OVERBOOSTED
852 Inlägg
16 december 2013
#2
Olja till/från turbo med, ja ladda 0,5-1,2bar med org stakar(turbo stakarna "13mm" )o kolvar, med org komp smile med ca400cc spridare..

R.I.P Paul Walker!!!!
länk projekttråd- Toyota Supra MKIV 2JZ GTE & VOLVO amazon :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234893

24 Inlägg
16 december 2013
Trådstartare
#3
jh-hindersson skrev:
Olja till/från turbo med, ja ladda 0,5-1,2bar med org stakar(turbo stakarna "13mm" )o kolvar, med org komp smile med ca400cc spridare..

men så hade du ju tubo stakar medans jag snackar helt original 16v och oljan går väl via tråget till turbon?
vill ju få motorn att gå med turbon och sedan byta upp mig när pengar rullar in smile

OVERBOOSTED
852 Inlägg
16 december 2013
#4
AlExAnDer96 skrev:
jh-hindersson skrev:
Olja till/från turbo med, ja ladda 0,5-1,2bar med org stakar(turbo stakarna "13mm" )o kolvar, med org komp smile med ca400cc spridare..

men så hade du ju tubo stakar medans jag snackar helt original 16v och oljan går väl via tråget till turbon?
vill ju få motorn att gå med turbon och sedan byta upp mig när pengar rullar in smile

Finns 16v med 13mm stakar med wink ja returen kan du ta via tråget, de är trycket som är lite jobbigare som man får bygga om lite tongue

R.I.P Paul Walker!!!!
länk projekttråd- Toyota Supra MKIV 2JZ GTE & VOLVO amazon :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234893

24 Inlägg
16 december 2013
Trådstartare
#5
jh-hindersson skrev:
AlExAnDer96 skrev:
jh-hindersson skrev:
Olja till/från turbo med, ja ladda 0,5-1,2bar med org stakar(turbo stakarna "13mm" )o kolvar, med org komp smile med ca400cc spridare..

men så hade du ju tubo stakar medans jag snackar helt original 16v och oljan går väl via tråget till turbon?
vill ju få motorn att gå med turbon och sedan byta upp mig när pengar rullar in smile

Finns 16v med 13mm stakar med wink ja returen kan du ta via tråget, de är trycket som är lite jobbigare som man får bygga om lite tongue

jo har hört att de finns 16v med fetare stakarna med vet inte vilken det är?

OVERBOOSTED
852 Inlägg
16 december 2013
#6
AlExAnDer96 skrev:
jh-hindersson skrev:
AlExAnDer96 skrev:

men så hade du ju tubo stakar medans jag snackar helt original 16v och oljan går väl via tråget till turbon?
vill ju få motorn att gå med turbon och sedan byta upp mig när pengar rullar in smile

Finns 16v med 13mm stakar med wink ja returen kan du ta via tråget, de är trycket som är lite jobbigare som man får bygga om lite tongue

jo har hört att de finns 16v med fetare stakarna med vet inte vilken det är?

Bara lossa tråget o kolla smile

R.I.P Paul Walker!!!!
länk projekttråd- Toyota Supra MKIV 2JZ GTE & VOLVO amazon :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234893

5 710 Inlägg
17 december 2013
#7
Ändra rubriken tack. Den är inte godkänd som den är skriven just nu.
Inte fel att skriva vad det är för märke vi pratar om heller. Det finns andra 16V motorer......

mvh moderator

MVH Jonas
..............

Forummoderator
10 576 Inlägg
17 december 2013
#8
AlExAnDer96 skrev:
jo har hört att de finns 16v med fetare stakarna med vet inte vilken det är?

Snackar vi rödblock eller?? Tror i så fall denna 16v motorn har grövre stakar - nu när vi ändå är inne på avancerad motorteknik.

http://www.alsblowers.com/sc500/sc500_2lg_2_lge.jpg

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Överladdad gröngöling
1 302 Inlägg
20 januari 2014
#9
Har ett par M-stakar hemma och håller själv på med en turbokonvertering. Håller dessa stakar för 300hk+ eller bör man byta upp sig till ett par H-stakar?


5 686 Inlägg
20 januari 2014
#10
lewwan skrev:
Har ett par M-stakar hemma och håller själv på med en turbokonvertering. Håller dessa stakar för 300hk+ eller bör man byta upp sig till ett par H-stakar?

Finns de som tar ut stora hästkrafter med M-stakar.

M-stakarna är stadiga men väger mer än H-profilstakar som är ännu stadigare.

http://savarturbo.se/?sida=content/artiklar.php
Där har du lite att läsa smile



Sök