2397
Sök

laddtryck 0,15!! HJÄLP

4 Inlägg
5 maj 2007
Trådstartare
tja!
har en 1,8t -98 aeb motorn.. jag har tappat bort laddtrycket, den laddar max 0,15.. har bytt wastegate klockan då staget hade gått av. kollade magnetventilen den va kass så den är också bytt nu.. och inget laddtryck..när jag bytte magnetventilen borjade den att gå ojämt på tomgången men bara när man gasar till och sen släpper.. drar jag ur lmm så dör bilen direkt.. motorn är orignal.. nån som har några funderingar på vad de kan va för fel??
tacksam för svar..

550 Inlägg
5 maj 2007
Prova att nollställa felminnet.
Kan vara att motorn fortfarande går i nödläge. Kolla detta först innan du gör ngt annat.

Kolla att dumpventilen är hel.
kolla att du inte har luftläckor.

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
5 maj 2007
tror på avlastningsventilen "dumpventilen" är väll rätt vanligt på 1.8t att den packar

tycker det verkar vara mycket skumma fel på 1.8T menar har aldrig hörtalas om att staget till wastegats klockan gått av men läst om flera som råkat ut för det på 1.8T
Senast redigerat av Growe (5 maj 2007)

Kör fort så hinner inget hända...

4 Inlägg
5 maj 2007
Trådstartare
ok ska prova nolla..

lmm verkar ju funka bilen dör om man rycker ur den.. ska den inte göra det?? för övrigt går bilen jämt o fint.. men den är ju j------t slö!!!!sad
nån som vet om det går att nolla systemet utan data?? har inte tillgång till data först i slut på nästa vecka..tacksam för alla funderingar:D
Senast redigerat av henrikz81 (5 maj 2007)

4 Inlägg
6 maj 2007
Trådstartare
glömde skriva att det låter som den läcker vid grenröret, men packningarna där och vid turbo är bytta..
och inga sprickor finns det.. va kan de vara för fel??

Sök