2421
Sök

Volvo 945 ftt - 93 B230ft beter sig väldigt konstigt efter renovering.

72 Inlägg
1 februari 2014
Trådstartare
Shena, efter en genomgång av hela motorn så var det äntligen dax att starta upp motorn.
Vrider på nyckeln och motorn startar, men går otroligt ojämt, puttrar som en fiskebåt och svarar inte på gasen alls, tomgången ligger på ca 500 varv, men efter ett tag så varvar den upp till 2500 men smäller och har sig vid gas.först tänkte jag att kamremmen var fel dit satt, men de var den ej. Kollar gnista på alla stiften, rotorn står rätt, samt kamremmen. när jag väl har bilen igång och vrider på fördelarn så märks inte heller någon större skillnad.  Vad tror ni kan vara felet ? Alla tips är intressanta !
Senast redigerat av 2wD (1 februari 2014)

Livet är som en berg och dalbana, långsamt upp å sen utför så det kittlar i magen å man vill krekas.
Sen tvärbromsar man och livet är över.

66 Inlägg
1 februari 2014
Har du haft av svänghjulet?det måste sitta rätt för att tändningen ska bli rätt

Det enda som är säkert är att alla ska vi dö.

72 Inlägg
1 februari 2014
Trådstartare
BonnevilleRobban skrev:
Har du haft av svänghjulet?det måste sitta rätt för att tändningen ska bli rätt

Jo det har jag varit av, tror du att det kan vara det ?
isånnafall ska jag nog skruva ned växellådan imorgon och titta det, hur ser man om de sitter rätt ?

Livet är som en berg och dalbana, långsamt upp å sen utför så det kittlar i magen å man vill krekas.

66 Inlägg
1 februari 2014
När ettan cylinder är i topp ska den del på svänghjulet som inte har hål peka mot startmotorn

72 Inlägg
1 februari 2014
Trådstartare
BonnevilleRobban skrev:
När ettan cylinder är i topp ska den del på svänghjulet som inte har hål peka mot startmotorn

Då tror jag att jag har skruvat dit det fel, trodde han bara gick på på ett sätt, ska pröva detta i morgon och återkommer då om de har löst sig eller inte, tack som fan för snabbt svar, man lär sig något nytt varje da !

72 Inlägg
2 februari 2014
Trådstartare
BonnevilleRobban skrev:

Nu fungerar det !

Svänghjulet stod fel, skönt, tack som fan !

66 Inlägg
2 februari 2014
Gött!!

Sök