3641
Sök

Sinterlamell + dubbelmassesvänghjul volvo m90

1 230 Inlägg
5 februari 2014
Trådstartare
tjena! nu ska jag uppgradera kopplingen men det blev lite tveksamhet.. ringde till bakaxel.se och där rekommenderade han mig en 712 tryckplatta med en fjädrad 6 puckad sinterlamell till mina 300hk jag siktar på.

har läst lite nu innan jag beställer och läser att man inte ska ha fjädrad lamell.. sen säger vissa att jo det funkar.. och andra tycker inte ens att man ska ha sinter till dubbelmassesvänghjulet..

frågan är nu vad ska jag ha för koppling till 300hk? vill ha en som klarar av lite hugg när man leker och inte sviker när gasar!

mvh

32 Inlägg
5 februari 2014
Jag hade bytt till ett enkelmassigt svänghjul. Risken är ganska stor att det dubbelmassiga svänghjulet delar sig när man börjar få lite pulver i maskin.
Kör på sinter och 712 tryckplattan som han rek dig på bakaxeldelar.se men kör på enkelmassigt svänghjul.

Hhehehehhest
375 Inlägg
5 februari 2014
Det han rekommenderar duger gott och väl för din bil.  Fjädrad lamell är ju snällare mot drivlinan vilken inte är det hållbaraste på volvo. Så jag skulle följa hans råd.
Senast redigerat av Nyman1337 (5 februari 2014)

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..

1 230 Inlägg
5 februari 2014
Trådstartare
Just nu har jag väl cirka 180hk men till sommarens slut ska jag nog ha 300hk! Men vill uppgradera kopplingen nu innan jag börjar slänga på allt då min är sliten smile

Sök