nu ska jag försöka ge er en uppfattning om mitt problem och se ifall ni kan komma på nåt annat än jag ha gjort
problem
*vid kallstart går den inte på alla cylindrar, en uppvarvning av motorn och alla går sen som dom ska *jämn körning så hoppar/hackar den ibland *när den har blivit riktigt varm (typ buskörning) så slutar den svara mellan 2500-6000, den tappar helt orken.
felsökt/utbytt
*tändstift *tändkablar *rotor *fördelarlock *svänghjulsgivare *tempgivare till motorstyrningen *kollat med startgas efter tjuvluft *kompmätt, alla jämna och fina
gjort med bilen
*höjt ladd med T-kors så den laddar okänt bar *sportluftfilter *rensad katalysator
Om det läcker i skarven mellan avgashus/downpipe kan den då suga luft där och lambdasonden vill då att den får alldeles för mycket luft och fettar på med mer soppa?
Om det läcker i skarven mellan avgashus/downpipe kan den då suga luft där och lambdasonden vill då att den får alldeles för mycket luft och fettar på med mer soppa?
Så kan det mycket väl vara min gick taskigt som fan när den läckte där speciellt nör den blev varm
skäms nästan över att jag inte hittade felet tidigare... när jag satte dit sportluftfiltret så hade filtret större dimension än lmm så jag tejpade några varv eltejp för att få upp dimensionen på lmm nu hade tejpen glidit ner så halva lmm var täckt av tejp fick ju förfan ingen luft! så en kniv och en skruvmejsel löste problemet som jag lagt flera tusen på att försöka lösa