3594
Sök

Seat ibiza 2003 hitta radiokod ?

214 Inlägg
26 januari 2014
Trådstartare
tjaba jag bytte idag batteriet på min seat ibiza , och som väntat så va stereon låst , meeen nu kommer problemet , jag hittar inte någon kod...

jag har kollat i instruktionsboken serviceboken och alla papper som kom med bilen , dock hittade jag ingen separat bok om radion,

ska det finnas en separat eller har jag bara letat på fel ställe ? finns det möjligtvis något annat sätt att få tag på koden eller får man vända sig till seat ? Tack på förhand till hjälp vill bara slippa sitta å sjunga påväg till jobbet ! tongue

32 Inlägg
4 februari 2014
Bara att åka till seat och hämta ut radio koden

214 Inlägg
6 februari 2014
Trådstartare
bonden_no1 skrev:

Tack för svar men har hunnit lösa det , kul historia , ringde seat å förklarade vad som hade hänt , vart då kopplad till en verkstad  , och efter regnr modell årsm osv osv så fick jag svaret , jaa vi kan  ta in den i slutet av februari vilket då va en lång tid frammåt , och summan skulle bli ... wait for it .... 800 SVENSKA RIKSDALER ! mad

Så jag skrattade lite åt dom och sa att jag skulle återkomma , dagen efter googlade jag lite å hittade verktyg för att montera ur radion som mercedes hade för otroligt dyra 7kr. lol

Så slängde ut den kassa originalradion å i med en annan radio jag hade liggandes med både dvd o annat lulllull och allt detta arbete kostade mig 7kr + bensinpengar till mercedes ^^ om det inte stör någon så kanske tråden kan få va kvar om någon får samma problem å kanske lär sig något ^^

Avstängd
10 388 Inlägg
6 februari 2014
jolle-volvo skrev:
bonden_no1 skrev:

Tack för svar men har hunnit lösa det , kul historia , ringde seat å förklarade vad som hade hänt , vart då kopplad till en verkstad  , och efter regnr modell årsm osv osv så fick jag svaret , jaa vi kan  ta in den i slutet av februari vilket då va en lång tid frammåt , och summan skulle bli ... wait for it .... 800 SVENSKA RIKSDALER ! mad

Så jag skrattade lite åt dom och sa att jag skulle återkomma , dagen efter googlade jag lite å hittade verktyg för att montera ur radion som mercedes hade för otroligt dyra 7kr. lol

Så slängde ut den kassa originalradion å i med en annan radio jag hade liggandes med både dvd o annat lulllull och allt detta arbete kostade mig 7kr + bensinpengar till mercedes ^^ om det inte stör någon så kanske tråden kan få va kvar om någon får samma problem å kanske lär sig något ^^

Förvånad?

Det är stående pris på det där, även om priset varierar mellan vagverkstäderna (här tar de 750:-). Fine, är du stammis på din verkstad kan du få det gjort för kaffepengar, men som allt annat, så kostar det vanligtvis.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

214 Inlägg
6 februari 2014
Trådstartare
it_mutt skrev:
jolle-volvo skrev:
bonden_no1 skrev:

Förvånad?

Det är stående pris på det där, även om priset varierar mellan vagverkstäderna (här tar de 750:-). Fine, är du stammis på din verkstad kan du få det gjort för kaffepengar, men som allt annat, så kostar det vanligtvis.

jävligt förvånad då Mercedes själva tog 350 på en några år gammal bil

Avstängd
10 388 Inlägg
6 februari 2014
jolle-volvo skrev:
it_mutt skrev:
jolle-volvo skrev:

Förvånad?

jävligt förvånad då Mercedes själva tog 350 på en några år gammal bil

Ah, ptja, själv har jag hört om priser från 300 upp till just 800:- förr så (det hjälpte ju iofs inte dig att jag hade hört, men iaf)

214 Inlägg
6 februari 2014
Trådstartare
hehe jadu jag tyckte iaf att de va ett larvigt pris för en bil som är 10 år gammal å en radio med bara cd och fm/am smile men men tänkte att infon kanske är intressant för någon

Mr. AUDI !
642 Inlägg
6 februari 2014
det där e individuellt, dem sa 250 på volvo, när ja kom dit så fick ja bara koden av tjejen i kassen smile

Four Rings To Rule Them All!

214 Inlägg
6 februari 2014
Trådstartare
SibbSon skrev:
det där e individuellt, dem sa 250 på volvo, när ja kom dit så fick ja bara koden av tjejen i kassen smile

ja du ser de verkar va väldigt olika de här men om man gjorde "by the book" hos seat i sätra så skulle de sluta på 800kr tongue  frågade om jag tog ur stereon å kom dit med den om de skulle bli billigare alternativt gratis då dom slipper arbetet meen de va verkstaden osäker på och ville helst ha in hela bilen ( deras sätt att tjäna pengar såklart)

Avstängd
10 388 Inlägg
6 februari 2014
jolle-volvo skrev:
SibbSon skrev:

ja du ser de verkar va väldigt olika de här men om man gjorde "by the book" hos seat i sätra så skulle de sluta på 800kr tongue  frågade om jag tog ur stereon å kom dit med den om de skulle bli billigare alternativt gratis då dom slipper arbetet meen de va verkstaden osäker på och ville helst ha in hela bilen ( deras sätt att tjäna pengar såklart)

Många verkar dock tro att man får den gratis (inte riktat till dig på något vis), är vanligt att man ser ex.vis Audis navigatorer ute på blocket, men just utan kod. Med tillägget att "den får man på Audi". Extra spännande då kan jag tycka, att de helt enkelt inte bara "skaffar den lite snabbt och lätt" innan de säljer enheten

Själv kan jag väl också tycka att koden borde skakas fram bra mycket billigare än så, då den faktiskt är "köpt" (genom stereon) en gång. Kanske inte gratis (även om det hade varit trevligast) men 5-6-7-800 för 4 siffror är, galet
Senast redigerat av it_mutt (6 februari 2014)

Sök