3136
Sök

Extraljus Nissan Micra K11

Dr. Mörker
211 Inlägg
9 februari 2014
Trådstartare
Nu har jag huvudbry. Ska koppla extraljus på sambons Nissan Micra.Men har stött på patrull och blev konfunderad. Bilen har tydligen minusstyrning på allt. Då är frågan vart man tar styrströmmen till relät ifrån?. Har provat att ta det från kabeln till helljuset på bilen samt minus och helljuskabeln på bilen = skit funkade inte alls. Så nu behöver herrn hjälp.

21 761 Inlägg
9 februari 2014
Om du kopplar båda reläspolekablarna till bilens helljus så ska det rimligtvis fungera, alltså från relästift 85 till helljusets minus och från relästift 86 till helljusets plus. smile

71 Inlägg
9 februari 2014
Annars bryggar du bara signalen med matarplus på reläet och jordar reläet i helljuskabeln. Då slipper du en extra strömtjuv och extra kabel.

Dr. Mörker
211 Inlägg
9 februari 2014
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Om du kopplar båda reläspolekablarna till bilens helljus så ska det rimligtvis fungera, alltså från relästift 85 till helljusets minus och från relästift 86 till helljusets plus. smile

Har provat fungerade inte

Dr. Mörker
211 Inlägg
9 februari 2014
Trådstartare
Pierre2JZ skrev:
Annars bryggar du bara signalen med matarplus på reläet och jordar reläet i helljuskabeln. Då slipper du en extra strömtjuv och extra kabel.

Den varianten har jag inte provat

21 761 Inlägg
9 februari 2014
iron_angel skrev:

Det var konstigt, relät får ju i detta läge precis samma matning som helljuslampan och om lampan tänds så ska helt enkelt reläspolen också dra. hmm

Dr. Mörker
211 Inlägg
10 februari 2014
Trådstartare
Drönirettab skrev:
iron_angel skrev:

Det var konstigt, relät får ju i detta läge precis samma matning som helljuslampan och om lampan tänds så ska helt enkelt reläspolen också dra. hmm

smile Det var precis samma som jag tänkte men provade och då tändes extraljusen när man vred om ljusomkopplaren.Det fungerade som tänkt när man provade ljustutan. Jag säger barajapanska bilar varförkan dom inte göra som andra så mycket enklare det skulle bli smile.

Sök