3332
Sök

Vw passat 1.8t 2002 läcker in vatten höger baksäte

42 Inlägg
9 februari 2014
Trådstartare
Det är blött i baksätet har kollat dräneringen vid batteriet samt kupefilter men inget fel. Hjälp!

747 Inlägg
9 februari 2014
Kolla om den läcker in genom hb-dörr?
Lossa klädseln på båda höger dörrarna annars och sen om det spår efter vatten från dörraggregatsplåten.

Sen får du väl be en vän vattna bilen för ev. konstatera vart det läcker in, annars är det bara att försöka vika upp mattan på högersida och se vartifrån det kommer när man spolar bilen.

/ Toni Larsson

474 Inlägg
9 februari 2014
Dörrlist eller fönsterlist hade jag kikat på

42 Inlägg
14 februari 2014
Trådstartare
I dag tog jag bort mattan och det va blött  som fan. Tycker värmen är mycket varm från kupéfläkten  hur märker jag om det är värmepaketet som läcker?

474 Inlägg
14 februari 2014
Det kommer lukta glykol i bilen, du kommer ha imma på rutorna, det kommer vara en tjock luft i bilen och det kommer även att sjunka vatten ur expantionskärlet smile kollat dom andra sakerna jag rekomenderade?

730 Inlägg
14 februari 2014
Är det vatten på tröskeln när du öppnar dörren?

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3

Svetsare
1 183 Inlägg
14 februari 2014
har du takräcken? om inte kan de läcka in där ifrån om de inte e nån list som tidigare nämnts.

(Bara fantasin sätter gränserna)

2 250 Inlägg
14 februari 2014
Glykol smakar sött.... spotta ut efter minismak.  Giftigt!

Min gamla passat var dyngsur under Rensiskålen - plastbaljan. Genomblöt matta på vänster fram. Imma på rutorna.
Det var en spricka i baljan. Så snön under skorna smälte och hamnade på plåtgolvet. LITERVIS,
Senast redigerat av Meaganeowner (14 februari 2014)

Sök