15 februari 2014
Trådstartare
Hej!
som titeln lyder så har jag en 745a -88 med en i grunden b230F med 531 topp och VX-kam.
Men efter otroligt mycket klabb så bestämde jag mig för att göra en kanske dum och udda grej men jag hinkade helt enkelt av orginalinsuget, kopplade ur spridarkontakterna, tog väck soppapumparna, lambdan och satte på ett insug från en b21(?) med en SU HIF6 och en soppapump till det (elektrisk som sitter i motorrummet).
orginal så ska ju B230F motorn med 531+vx tillvalet ge 136hk, men i och med att motorn gått en 33k mil så är dom sifforna inte så mycket att gå efter vill jag tro.
motorn går mycket ljämt och fint men är relativt slö vid gaspådrag, om detta har att göra med förgasarbytet, sliten motor eller att motorn helt enkelt är så slö kan jag inte riktigt bena ut. VX kammen är väll en lite mer varvvillig kam om jag inte fått allt om bakfoten? har kört denna motorn både med 530 topp+M-kam samt 531+VX-kam, och skillnaden känns då 530+M-kammen i stort sett gav upp över 4000 V/min.
vad tror ni att man kan göra för att få lite sprutt i motorn utan att plocka ner den i molekyler och byta lager osv?
(denna motorn sitter i en A-traktor. Jag är fullt medveten om att A-traktorer inte hör hemma på G.org men detta inlägget har inget med traktorn i sig att göra. Om admin/mod inte tycker att detta inlägget passar så är jag fullt medveten om detta!)
"Jesus walked on water they said. Hah! I'm running on air!"