30 januari 2014
Trådstartare
Gangsson skrev:
Extrazz skrev:
Bästa är la ändå att plocka ner helt och upp i en planfräs och sen blåsa rent satan med tryckluft. Massa spån vill man ju inte ha i motorn.
Ja det stämmer men då lär ja rensa blocket totalt på allt. Slipar man med sandpapper blir det så fint/tunnt spån så knappast att de skulle vara skadligt om man spolar ur blocket och byter olja och kylarvätska flera gånger efter varandra sen. Mer orolig hur jag ska lösa det med tjocklek på toppackning. Kan inte hitta någon som säljer tjockare heller. Någon som vet hur tjock en originalpackning är på rak arm?
Min topp är planad 0,55 och turbocenter sa att de skulle funka med original packning, blir lite känsligare för spikningar dock, om man vill ladda på.
Och jag hoppas vid gud att inte mitt block slått sej med.
Jag tänkte först köra med s60R packningen den är lite tjockare och i stål, men de är lite fix med den för att den ska passa klokt dessutom så tillslut körde jag på original ändå. Inte startat motorn än.
Har ännu R packningen hemma så kan ju iaf kolla hur tjock den är
i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone