3822
Sök

Nivåmatik lr Vanliga???

860 Inlägg
21 februari 2014
Trådstartare
som sagt jag undrar hur man ser skillnad på om man har vanliga stötdämpare eller nivå matic stötar???
endel säger att sitter fjäder och dämpare ihop så har man det inte och tvärt om...
men ja vill veta exakt hur fan ser man om man har det lr inte?

257 Inlägg
21 februari 2014
Är dämparna "grova" alltså någonstans mellan typ 5-10cm i diameter är det nivåmatik och är dom typ 5cm och nedåt är det vanliga plus att om du hissar upp bilen helt i luften å sänker ned den igen å den går i botten å sen höjer sig så har du det.
Vanliga dämpare likadant när du sänker ned som innan du hissade upp bilen.

860 Inlägg
21 februari 2014
Trådstartare
okej fan helvete då har ja nivåmatik. för när ja bytte från sommar till vinterdäck så gick den i bott och man blev as glad... sen så blev den hög igen sad... synd... för vissa har sagt att om dom är delade fjädern o dämparen så är de nivåmatik och när dom sitter ihop är de vanliga... 

tack för hjälpen iaf jonas...

4 824 Inlägg
21 februari 2014
mikael_86 skrev:
som sagt jag undrar hur man ser skillnad på om man har vanliga stötdämpare eller nivå matic stötar???
endel säger att sitter fjäder och dämpare ihop så har man det inte och tvärt om...
men ja vill veta exakt hur fan ser man om man har det lr inte?

beror ju helt och hållet på vad det är för bakvagn.

man ser enkelt om det är vanliga dämpare eller med nivåreglering då vanliga är näst intill jämn tjocka hela vägen medans nivåreglerings dämpare är betydligt tjockare upp till än ner till.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Sök