2618
Sök

Audi a4 1.8t quattro, problem: hackar o har sig vid gaspådrag!

9 Inlägg
5 augusti 2007
Trådstartare
hej, har precis köpt en A4 quattro -95
den verkade gå hur bra som helst, men när jag körde hem till skåne idag så upptäckte jag att den hackar till vid gaspådrag,, även på ganska låga varv.
vet ej om detta kan vara något problem i transmision eller motorstyrningen, därför skriver jag tråd i båda kategorier..
någon som har en aning eller har haft samma problem tidigare? mvh david

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
5 augusti 2007
Gör en felsökning med VAG-COM fört och främst för att se om du hittar några fel.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
5 augusti 2007
Kolla att inte filtret är igensatt smile Testa kör slut på tanken och tanka upp igen, han kanske har kört på något annat bränsle.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Smålänning
7 883 Inlägg
5 augusti 2007
Inga konstiga lampor som lyser?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

9 Inlägg
6 augusti 2007
Trådstartare
tack så mkt,, har mekat och prövat lite ikväll, har en laddtrycksmätare installerad o den verkar ladda på tok för mkt,, upp till 1 bar enligt den,, när den liksom stänger av och på som du beskriver det! blir in på stjärnmek imorrn o höra vad dom säger!

9 Inlägg
10 augusti 2007
Trådstartare
felet är borta, hittade en slang som vart kass från magnetventilen. smile

557 Inlägg
10 augusti 2007
Häligt att det löste sig smile

//Jerry

1 Inlägg
22 februari 2014
Hejsan jag har en problem med min audi a4 1.8t chippad jag har tvättade motor hela sedan när var jag färdig körde jag hem bilen börjar hackar sen börjar lysa EPC när jag gasa bilen vill inte gå och fick jag motor stop jag startade igen lämnar lite att bile torkas sedan var ingen problem mer men jag känner att min bil går inte som innan i 4 och 5 jag ge ful gas bilen lite hackar likna som bilen får inte räcker bränsle eller sånt men turbo laddar ok till 1 bar ibland lite över jag vet inte vad ska jag göra har nån en förslag för mig vad ska jag göra.Tack mvh Amer

Sök