3261
Sök

Koppla in varvmätare !

Gasar tills de rasar!
173 Inlägg
23 februari 2014
Trådstartare
#1
Skulle till att koppla in varvmätaren i min polares "honda" 97
Och började me att koppla in plus och minus så han började lysa..
Och sen koppla ja in RPM kabeln till stycket på tändspolern = alltså en modern spole och ingen gamal 2 stiftig som satt i bilarna förr i tiden.. satt igåmg bilen och mätaren visade 100 ×1 ???
Och alltså inte 800 ×1 som vanligtvis tomgången ligger på..
Motorvarvet ligger klockrent på 800 - 700 varven ändå visar mätaren bara 100 ×1

Så vad e felet?
Kass mätare från biltema me andra ord ?

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..

Reservdansk
6 271 Inlägg
23 februari 2014
#2
Är det inte på generatorn man ska koppla in sig?

Kan ju iofs vara olika?

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Gasar tills de rasar!
173 Inlägg
23 februari 2014
Trådstartare
#3
TurbOla skrev:
Är det inte på generatorn man ska koppla in sig?

Kan ju iofs vara olika?

Veka singnalkabeln på generatorn menar du att han ska skarvas me?

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..

Reservdansk
6 271 Inlägg
24 februari 2014
#4
Efter en snabb googling, så ska det sitta någon blå kabel på tändfördelaren till Honda?
Där ska du koppla in dig.

Det jag tänkte på, gäller ju en diesel kom jag på i efterhand. :-P

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Gasar tills de rasar!
173 Inlägg
24 februari 2014
Trådstartare
#5
De e just de jag har gjort! Citera: blå'gul..
Men ändå lik förbannat så visar han 0 när han står på tomgång, och när man gasar till så höjer han sin till 1000 varv men igentliger ligger han på runt 3000 varv ^^
Så visst fungerar kopplingen! Men mätarn visar kleeeenT..

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..

KHRacing
24 februari 2014
#6
Minus på tändspolen skall det väl va ?

har bilen separata spolar ?. har du justerat knappen bakpå varvräknaren för rätt cylinderantal ?

Gasar tills de rasar!
173 Inlägg
24 februari 2014
Trådstartare
#7
Tändspolen har ett elstycke me tre kablar en svart, blå'gul, brun'röd..
Och den ända kabeln som visade kräm va den blå'gul.. så JAA! Den e rätt ihoppsatt menmen ??

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..


Sök