3273
Sök

hur ska jag polera plast o försegla??

6 Inlägg
11 december 2013
Trådstartare
Har en hoj o de mesta på den är svart plast , plasten är inte lackad i svart utan är helgjutna svart.
Har provat black wax men det håller inte så länge.
Vill polera bort smårepor o sånt o sen försegla med nått medel som håller plasten fräsch länge .
Väldigt tacksam för hjälp
Senast redigerat av jockesvensson (14 december 2013)

40 Inlägg
12 januari 2014
Du kan ju prova 3ms grejer, finns o köpa av bolnäs bilvård. Annars rekomenderar jag (i den lite billigare prisklassen), hagmans grejer (finns o köpa på karlssons väldigt billigt), och sen försegla med sonax hårdvax (mycket omtyckt av de flesta)

Spontan, gillar att polera, och lära mig mer om meckandet

Bilvårdsexperten.se
374 Inlägg
20 januari 2014
Mitt bästa tips är att uppmärksamma
dig på att det finns en otrolig massa olika plaster. Vissa plaster är väldigt besvärliga och där kan ett försök med en rubbing från 3M ställa till med mer skador än glädje.. Så var varsam och se hellre till vilket vax som du är mest nöjd med och hur du kan förlänga dess hållbarhet! Är du nöjd med resultatet när det är nyvaxat?

110 Inlägg
20 januari 2014
värmepistol funkar ju också, vet inte hur länge det håller wink

3 173 Inlägg
20 januari 2014
Conceptvista tycker jag funkar grymt på plastgrejer

51 Inlägg
25 februari 2014
jag har hört att Nanolex trim rejuvinator ska vara väldigt bra till det, jag har nyss gjort en order och ska testa det på golfen jag köpte igår och den har just nu väldigt tråkiga plastlister men jag hoppas på utlovat resultat big_smile jag beställde ifrån deras nya svenska sida:  http://www.switchnano.se/

Sök