3162
Sök

Stor vinge och besiktning?

59 Inlägg
8 maj 2007
Trådstartare
Tjena på er Garaget!

Är ny här och detta blir mitt första inlägg smile

Vet inte om jag lägger denna tråden rätt men vi gör ett försök.

Det är så att min bil ska snart in på besiktning och den ser ut såhär: http://www.garaget.org/show_ext.php?car … age=443527

..och en polare till mig sa att det är inte säkert att den går igenom p.g.a vingen som sitter där bak. Kan detta stämma?

The safest form of sex is when you get superdrunk and have sex with like ten people totally unprotected and you do intervenus drugs at the same time.

1 060 Inlägg
8 maj 2007
den vingen skall inte vara nåra problem att få igenom besiktningen!!

uʍop ǝpısdn ǝdʎʇ uɐɔ ʎןןɐǝɹ noʎ ˙ǝnɹʇ sʇı ˙ןoן

Rakapparat
301 Inlägg
8 maj 2007
mjo hört om folk som åkt på ursprungsbesiktning plus att den inte gått igenom pga av att dom bytt till större värre vinge. dock ska jag tilllägga att dom tillfällen jag hört om det så är det folk som köpt en kolfiber vinge typ http://www.blocket.se/vi/11795630.htm?ca=5_s verision xl

1 060 Inlägg
8 maj 2007

uʍop ǝpısdn ǝdʎʇ uɐɔ ʎןןɐǝɹ noʎ ˙ǝnɹʇ sʇı ˙ןoן

59 Inlägg
8 maj 2007
Trådstartare
Får tacka så mycket för hjälpen smile

Jag låter den sitta kvar så får vi se!

The safest form of sex is when you get superdrunk and have sex with like ten people totally unprotected and you do intervenus drugs at the same time.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
8 maj 2007
Hej och välkommen smile
Dom brukar klaga på vingar som är stora och "farliga", typ med en massa vassa utstickande kanter och så vidare! smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

59 Inlägg
8 maj 2007
Trådstartare
Mäki skrev:
Hej och välkommen smile
Dom brukar klaga på vingar som är stora och "farliga", typ med en massa vassa utstickande kanter och så vidare! smile

Tack så mycket smile

Men vingen sticker inte ut i sidled och är inte det minsta vass smile

Vi får se hur det går.

Lite offtopic kanske men hur är det med bromsljuset som sitter i bakrutan, måste det fungera? Kan man plocka bort det?

Golle
448 Inlägg
8 maj 2007
Frågade om detta sist jag besiktigade (typ 2 veckor sedan) och fick svaret att så länge det inte är en alu-vinge så är det ok. De har lättad mycket på reglerna ang. vingar.

James May: In other news.... I've fitted a fan!

Biltokig
870 Inlägg
8 maj 2007
rizzuh skrev:
Mäki skrev:
Hej och välkommen smile

Tack så mycket smile

Men vingen sticker inte ut i sidled och är inte det minsta vass smile

Vi får se hur det går.

Lite offtopic kanske men hur är det med bromsljuset som sitter i bakrutan, måste det fungera? Kan man plocka bort det?

Nope bromsljus i bakrutan måste inte funka eller finnas, dom nöjer sig så länge det vanliga bromsljuset i baklyktorna funkar!

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

93 Inlägg
8 maj 2007
haha min vinge gick inte igenom o den är inte en alu vinge..
så de med vingar på besiktningen är nog från besiktnings man till besiktnings man..

WilYawn skrev:
Frågade om detta sist jag besiktigade (typ 2 veckor sedan) och fick svaret att så länge det inte är en alu-vinge så är det ok. De har lättad mycket på reglerna ang. vingar.

Turbo is the shit =)

LillNaisarn
8 maj 2007
Ack3 skrev:
haha min vinge gick inte igenom o den är inte en alu vinge..
så de med vingar på besiktningen är nog från besiktnings man till besiktnings man..

WilYawn skrev:

word! samma som där det diskuterat i flertalet trådar tex bara med solfilm om det kommer att gå igenom : det varierar !

1 813 Inlägg
8 maj 2007
den ska gå igenom fick jag igenom min calibra med den vingen man inte ser ett skit bakom sig så ska din inte vara några problme=)

Åk före du så väntar jag på dig där..!

Sök