3567
Sök

Tips på bra pendlar bil

15 Inlägg
28 februari 2014
Trådstartare
Hääj påer ! Har problem att bestämma mig vad jag nu ska köpa och tänkte höra vad ni tycker är en bra bil att pendla med. Har tänkt mig något i 10 000 - 15 000 kr klassen. Åker 10 mil dagligen och vore ju fint att slippa tanka 4 gånger i veckan.  Diesel eller bensin, kombi eller sedan. Oerhört jävla tacksam för svar ! //Med vänlig hälsning Peter

1 562 Inlägg
28 februari 2014
Caddy diesel, fast du ville ju ha en sedan eller kombi så du få väl köpa en golf diesel då.
Senast redigerat av mange_240 (28 februari 2014)

Trucker
2 710 Inlägg
28 februari 2014
För 10-15 får du säkert en bil som inte drar hutlösa mängder, däremot kommer ud inte vara säker vara säker på att den startar varje morgon! Dom som har bra bilar i dessa prisklasser väljer sällan o bli av med dom!

Jag pendlar idag 22 mil tur o retur, kör en bmw 335d -10, tankar 1 gång i veckan! Ligger mellan 120-140km/h smile

Tyvärr så tvivlar jag stark på att du får en bra pendlarbil för dom pnegarna! Du är nämligen inte ensam om att söka en så billig pendlar bil! Bensin kan du glömma, diesel finns säkert med långa miltal, men du är som sagt inte säker på att den startar på morgonen! Förövrigt så lär du ju bli rånad på skatten på en äldre diesel!
Senast redigerat av trippelturbo (28 februari 2014)

Fart missbrukare

Sök