Här kan ni följa mitt lilla projekt, bilen är inte extrem på något sätt och ni kommer inte heller att få se massa plastade båslådor och dörrsidor här. tongue Målet med bilen är i första hand att få den att bli en hyfsat snabb... Visa mer
2 april 2011 Har påbörjat byte av tråget och kamaxlarna. Upptäckte dock att jag hade glömt köpa två o-ringar till tråget så det blir tyvärr inte färdigt i helgen.
6 april 2011 Fick ett paket från do88.se idag med silikonslangar, bl.a. alla kylarslangar och så diverse tryckslangar då jag skall byta ut mina blå tryckslangar mot svarta i år för ett mer cleant utseende. Ett Setrab oljekyl hade jag beställt också, tyvärr hade det fått sig en liten transportskada.
Har varit lite dålig på att dokumentera när jag har varit i garaget nu det sista, det har inte hänt jätte mycket heller iof. Glömde lägga upp bilder på när kamaxelkåpan var borttagen i förra inlägget så det kommer här:
Nu är GLT-kamaxlarna på plats och locket är på igen! :-) Nästa steg är att montera kamaxeltätningarna och kamdreven. Jag har också börjat byta ut mina tidigare blå tryckslangar mot svarta samt kylarslangarna till silikonslangar.
Najs projekt:) Gött att du lämnar det på sprutförzinkning:) Önskar att fler gjorde d istället för att stå och slipa en halv dag. Kommer ALDRIG att rosta igen
TurboJonte81 skrev:
13 mars 2011
Har fått tillbaka bakvagnen från sprutförzinkning, tanken är att jag skall försöka lämna den till lackfirman nu till veckan. Har också fått lackat dom bakre hjulspindlarna samt hållaren till gasvajerrullen som sitter på insuget.
Har börjat montera ihop bakvagnen och har även fått dragit nya bromsrör och monterat dom stålomspunna slangarna. Nya clips och hållare till allt också.