Hej, jag har en Subaru Impreza GT (1999). Idag när jag körde bilen och gav gaspådrag ryckte den till och check engine lampan tände sig, stannade bilen och startade om, lampan släcktes då. Fortsatte sedan att köra och efter några minuter tände sig lampan igen. Bilen har 3tums rör hela vägen, hks sportluftfilter i orginalluftboxen och är trimmad med Unichip från Dastek. Jag har tidigare haft problem med att turbon laddat alldeles för mycket, upp till 1,5 bar, vilket medfört att bilen ryckt till vid högt laddtryck tror det var såkallade "fuelcuts". Efter att jag bytt ut alla vakuum slangar till turbon laddar den istället bara 0,6 bar. Vad kan felet vara? LMM:en som lagt av? Tack på förhand MVH Didrik
Efter att jag bytt ut alla vakuum slangar till turbon laddar den istället bara 0,6 bar. Vad kan felet vara?
har för mig att det det sitter en strypning i en av slangarna orginal.
har du kollat in vårat forum www.subaruclub.se/forum ? om inte tycker jag du ska göra det, där finns mycket tips och råd.
Unichippet är urkopplat och check engine lampan är fixad (var Map-sensorn som hade dålig kontakt bara). Bytte tillbaka till vakuum slangen där strypning satt och nu är jag tillbaka på ruta ett laddtrycket går upp till 1,5 bar...
hur mycket laddar den med kontakten till laddtryckstyrningen ur kopplad? med den ur kopplad ska den bara gå på grundladdtrycket.
Kör nu på grundladd (0,6 bar) med magnetventilens vakuumslang urkopplat, tagit bort t-korset mellan insuget till turbon och wastegateklockan och byglat rakt. När alla slangar och alla ventiler är kopplade som de ska laddar bilen upp till 1,5 bar för att sedan falla till 0,5 bar, detta gör den upprepade gånger på varje växel speciellt när man ger fullgas! MVH Didrik