Har ett problem med min bil som jag har trimmat till biopower steg 3+ via maptun i runt 2 veckor nu. Jag har kört den på 1 hel tank bensin och nu på min andra laddning så går den riktigt dåligt när den är kall - den ramlar ner på 3 cylindrar och tomgången fladdrar mellan 400 och 900 rpm men den dör aldrig.
Stänger jag av motorn och startar den igen så går den på alla 4 - jag har INTE testat att låta den gå på 3 cylindrar oavbrutet då jag är rädd för skada. Har läst mycket blandat om just E85 på bensinbilar men det har varit efter många många mils körning, detta har visats sig efter tja, dryg 30 mil ungefär.
Det är väl saker jag kan tänka mig påverkar. Här är ett klipp hur den låter också ifall det kanske är något helt annat http://tinypic.com/r/2j4q7hi/8 den låter som en gammal diesel.
Vad finns det för lösning? Finns det någon bra tillsats som gör något (har hört lite om något från redline men kommer ej ihåg), ska jag behöva tanka bensin igen trots så få mil på E85(E75?).
är avgassystemet tätt? sitter alla spridare rätt monterat? ring maptun, som är grymma på service! kanske är något i programvaran, så ring dom så får du hjälp
är avgassystemet tätt? sitter alla spridare rätt monterat? ring maptun, som är grymma på service! kanske är något i programvaran, så ring dom så får du hjälp
Nej, finns en liten läcka vid adaptern från downpipen till första dämparen, det är efter alla givare så det borde inte ge något problem (maptun har även sagt det). Spridarna vet jag inte, men det borde dom vara då problemet borde annars vara konstant eller hur?
Har mailat dom men har även sett att många andra saabar som är Biopower från fabrik haft problem likt mitt - men maptun är mailade