3630
Sök

850 r grenrör eller orginal????

TP Performance
113 Inlägg
6 november 2005
Trådstartare
hejsan det är så här att jag har en s70 t5, och s70 t5 och 850 t5, r har juh samma motor men min fråga är om det gör någon effekt med ett r-grenrör isf hur mycket..... tänkte nämnligen skaffa större turbo snart och då tänkte jag att det kanske skulle hjälpa lite med ett r-grenrör....????

Han som ingen turbo har, han får åka utan bar!
TP Performance.

118 Inlägg
7 november 2005
Maniac__870 skrev:
hejsan det är så här att jag har en s70 t5, och s70 t5 och 850 t5, r har juh samma motor men min fråga är om det gör någon effekt med ett r-grenrör isf hur mycket..... tänkte nämnligen skaffa större turbo snart och då tänkte jag att det kanske skulle hjälpa lite med ett r-grenrör....????

tror inte att det är nån skillnad, men det är bara en gissning!

mjo, så äre nog

TP Performance
113 Inlägg
7 november 2005
Trådstartare
nä jag vet inte om det är någon skillnad... men det sägs vara grövre.... hmmmmm finns det ingen som kan ge mig svar på denna fråga????

TP Performance.

10 287 Inlägg
7 november 2005
Vilket grenrör? Då Volvo har haft en hel del problem med sina grenrör så finns det ett antal varianter av grenrör.
Men på en orginalmotor (ej chippad) så spelar det ingen roll.

Notera att man vill ha så lite energiförlust i ett grenrör, ty desto mera energi som når turbon, desto snabbare kommer den att komma igång. Detta är alltså en avvägning när man skall ha mycket pulver mellan spool-up och härdsmälta i grenröret.

Mvh
Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

TP Performance
113 Inlägg
7 november 2005
Trådstartare
oki tack så mycket...... ha de

mvh : Paul

TP Performance.

Sök