2802
Sök

Förstärkta bärarmar Volvo 244 Går det att besikta?

59 Inlägg
9 mars 2014
Trådstartare
Jag har tänkt sätta ditt förstärkta bärarmar bak till min 244. För dom som är där nu är av och rostiga. Och tanken är att det ska bli fler hästar i motorn (b230fk). Men kan man besikta med förstärkta bärarmar?

125 Inlägg
9 mars 2014
Borde inte vara några problem

59 Inlägg
9 mars 2014
Trådstartare
Ok,tack då är det bara att svetsa.

125 Inlägg
9 mars 2014
Man får ju köra med förstärkta bärarmar i ( VOC ) det är ju gatreggade rallybilar, så det är bara att plocka fram svetsen!

1 450 Inlägg
9 mars 2014
de fanns ju även förstärkta orginal till 240

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You

59 Inlägg
9 mars 2014
Trådstartare
Okej jag har inte sett några såna.

KHRacing
17 mars 2014
C-Magnusson skrev:
Man får ju köra med förstärkta bärarmar i ( VOC ) det är ju gatreggade rallybilar, så det är bara att plocka fram svetsen!

Skillnad på rallybilar & gatbilar.
Rallybilar besiktigas inte på bilprovningen sedan flera år tillbaks.

1 450 Inlägg
17 mars 2014
KHRacing skrev:
C-Magnusson skrev:

voc rallybilar besiktas som vanligt på bilprovningen. besiktade min voc precis som en vanlig bil

om de inte ändrats ganska nydligen då
Senast redigerat av xVolvo240x (17 mars 2014)

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You

125 Inlägg
17 mars 2014
KHRacing skrev:
C-Magnusson skrev:

Besiktning av bil
Homologerade rallybilar (de allra flesta klasser) besiktigas inte av Bilprovningen, besiktningen sker i SBF’s regi vid tävlingsbesiktningen.
Standardrallybilar (vissa Grupp E samt Volvo Original) besiktigas som vanligt hos Bilprovningen.
Tävlingsbilar besiktas på tävlingsdagen och har två olika benämningar. A respektive B-förrättning kallas de, bilen måste minst var 8:e månad genomgå en A-förrättning.
Information om besiktningstyp finns i inbjudan till tävlingen.

Tävlingsbesiktning
Tävlingsbesiktningen skiljer sig lite från den traditionella besiktningen, här granskas även bilens säkerhetsutrustning och att bilen följer de tekniska reglerna för klassen. Även den personliga utrustningen kontrolleras här.

Efterkontrollhttp://www.sbf.se/sportgrenar/rally/utbildning/besiktning-av-bil/
Din bil kan tas ut till efter kontroll efter målgång. Där kontrolleras bilen ytterligare en gång så att inga ändringar skett. Även om man åkt av vägen eller av annan anledning brutit tävlingen skall tekniker visuellt besikta bilen innan vagnboken återlämnas.

http://www.sbf.se/sportgrenar/rally/utb … ng-av-bil/
Senast redigerat av C-Magnusson (17 mars 2014)

KHRacing
17 mars 2014
xVolvo240x skrev:
voc rallybilar besiktas som vanligt på bilprovningen. besiktade min voc precis som en vanlig bil

om de inte ändrats ganska nydligen då

Rallybil som rallybil var min tanke. sorry smile

Sök