Va kan va felet det går att få upp varvet om man börjar att gasa försiktigt men trycker man full gas på en gång så försöker den dö om man inte trycker lite på pedalen så man får upp varvet va skulle det kunna va tacksam för svar
Undrar om den kanske får lite väl mager blandning, jag tror att motorn kan göra på det sättet då när man trampar ner pedalen direkt. Är dock ingen fena på detta med inställning av förgasare.
Undrar om den kanske får lite väl mager blandning, jag tror att motorn kan göra på det sättet då när man trampar ner pedalen direkt. Är dock ingen fena på detta med inställning av förgasare.
Har den stått stilla länge?
Den har ståt sen 89 så ja den har ståt ganska länge kan man säga
Då är det läge för rengöring av förgasaren tycker jag, det finns säkert en del avlagringar som tex stör blandningsförhållandet. Gummimembranet kan ha torkat sönder, byt gärna det eftersom gummi är färskvara. Om det nu är en sån förgasare alltså.
Då är det läge för rengöring av förgasaren tycker jag, det finns säkert en del avlagringar som tex stör blandningsförhållandet. Gummimembranet kan ha torkat sönder, byt gärna det eftersom gummi är färskvara. Om det nu är en sån förgasare alltså.
Set är en zenith 36 förgasare och har rengjort den men inte bytt några grejer förutom packningarna
Nu är inte jag expert på just denna förgasaren, men har den en accelerationspump? Låter som om den inte får tillräckligt med bränsle när du snabbt öppnar spjället.
Annars så är en helrenovering alltid bra då gummidetaljer mm blir dåliga över tid. Finns färdiga kit att köpa som innehåller allt man behöver för okej priser.
zenith 36orna är inte helt sällan felbestyckade för dagens bensin.. Vilket gör att dom gärna vil gå lite snålt! Kan absolut va värt o kolla upp.. Har pillat med 2st amazoner med zenith 36, och båda var "underbestyckade" Den ena hade samma bekymmer som du har. Den andra fick 2x su hs6 monterat rätt fort, så nåt vidare test efter motorrenovering gjordes aldrig.
Jag ställde den ute över natten för att se om den starta när den var kall men det va omöjligt så jag drog in den i verkstan och tog bort slangen som går från pumpen till förgasaren och satt den i en flaska då kom det grönbensin vad kan det vara? Men i alla fall så jag tog bort tankarmaturen och hela tanken va så klart fylld med skit och rost så den är rengjord nu men ska det va det som gjorde att det var grönbensin som kom fram
Min MK1 betedde sig likadant och då var det accelerationspumpen som inte pumpade in nån soppa när jag trampade fullgas så det skulle jag kolla upp, men kolla också så att bränsleblandningen är rätt