3315
Sök

Turbotryck spökar

51 Inlägg
20 mars 2014
Trådstartare
Hej alla där ute som kan mkt om turbo tryck.

har en volvo v70N 2,5t med original turbo, men med grövre tryck och inlopps rör
och har under en tid spökat för mig! ibland laddar det inte alls och ibland laddar den långt över original laddet som är 0,5-0,6 bar. och då menar ja mkt fick till och med inte överladd i databoxen då den laddade 1,1 bar vilket var riktigt konstigt..
Har även en återcirkulerande dumpventil men vet inte om det är den som är problemet för jag har inte kunnat sätta dit täckplattan som skall sitta på turbon.

kommer bilen bli bra om ja sätter dit plattan där original delen sitter eller hur kommer det att vara???

Gärna vettiga svar för går snart i taket pga detta

Mvh niklas

A.Sörman
1 299 Inlägg
20 mars 2014
Troligen dumpen som spökar å stannar öppen så läcker trycket ut osv. Annars är det bara magnetventilen som brukar gå sönder på dom här bilarna. Köp en från Autotech eller  från Volvo inte en svart bara

Mvh Andreas

1 163 Inlägg
20 mars 2014
Prova ryck bort vakuum slangen till wastegaten å ser om den "överladdar" (gasa lugnt risk för spikning annars) .. laddar den på då så är antagligen din laddtrycksstyrning kass.. annat fall kan de nog säkert vara dumpen som läcker eller nån annan silikonslang gå över alla klämmor å så! smile

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

3 860 Inlägg
20 mars 2014
Kör du med både org dump och annan återcirkulerande eller fattade jag fel? Där kan ju vara ett problem annars... eller har du endast eftermarknads dump men inte pluggat orginalhålet på turbon?

Som drunk säger brukar MV kunna strula på dessa bilar. Värt att byta den i vilket fall faktiskt.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

51 Inlägg
20 mars 2014
Trådstartare
Testade med en ny magnetventil samma problem!!

Drunk skrev:
Troligen dumpen som spökar å stannar öppen så läcker trycket ut osv. Annars är det bara magnetventilen som brukar gå sönder på dom här bilarna. Köp en från Autotech eller  från Volvo inte en svart bara

Mvh Andreas

51 Inlägg
20 mars 2014
Trådstartare
just nu kör ja med bägge och undrar hur mkt det kan skada motorn skall försöka få dit den så fort som möjligt men det är så himla svårt och komma till där!! inte mkt spelrum på turbon och komma åt !

spokenratt skrev:
Kör du med både org dump och annan återcirkulerande eller fattade jag fel? Där kan ju vara ett problem annars... eller har du endast eftermarknads dump men inte pluggat orginalhålet på turbon?

Som drunk säger brukar MV kunna strula på dessa bilar. Värt att byta den i vilket fall faktiskt.

51 Inlägg
20 mars 2014
Trådstartare
vi skulle väl kunna kolla på det i helgen om du inte har något för dig !!!

Hoaken skrev:
Prova ryck bort vakuum slangen till wastegaten å ser om den "överladdar" (gasa lugnt risk för spikning annars) .. laddar den på då så är antagligen din laddtrycksstyrning kass.. annat fall kan de nog säkert vara dumpen som läcker eller nån annan silikonslang gå över alla klämmor å så! smile

A.Sörman
1 299 Inlägg
20 mars 2014
Ta bort dumpen igen å prova då är ju det lättaste. Sen är det ju inte direkt bästa å köra standard dump plus eftermarknad samtidigt tar två sec å montera locket.

3 860 Inlägg
20 mars 2014
Osäker på hur känsligt styrsystemet är, kan ju kinka för mycket annat så möjligen kan dubbla dumpar vara ett problem.. Men jag tror nog där är mer som strular.. hmm

Kollat ifall du har några felkoder lagrade?

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

51 Inlägg
20 mars 2014
Trådstartare
ahh skall försöka fixa det i helgen !! allt är ifrån do88s hemsida..
skall testa det du säger !!

Drunk skrev:
Ta bort dumpen igen å prova då är ju det lättaste. Sen är det ju inte direkt bästa å köra standard dump plus eftermarknad samtidigt tar två sec å montera locket.

Sök