3270
Sök

Volvo 760 -83 D24T. Misständer

9 Inlägg
19 mars 2014
Trådstartare
Hejsan! Skaffade mig en 760 D24turbo för ett tag sedan(bensinare från början).

Den misständer när den är kall verkar det som, väldigt ryckig att köra kall. När den är varm så går den bra tills man pressar den i t.ex en uppförsbacke då vill den nästan blödra. Har provat att byta bränslefilter men de hjälpte inte. Tror inte att den suger luft heller för då borde den gå dåligt hela tiden? Väldigt tacksam för svar för jag blir tokig för jag inte kan komma på vad det är. Är ganska ny inom diesel motorer //Jacob

9 Inlägg
22 mars 2014
Trådstartare
Ingen som har haft liknade problem eller vet något?

9 Inlägg
26 mars 2014
Trådstartare
Kan även tillägga att den ryker vitt när den är kall. Har även gjort kompressionsprov nu och dom 2 främre cylindrarna gör inget utslag på kompmätaren (inte ens 1bar!). Kan de vara topplockspackningen som har gett med sig eller? Behöver verkligen svar! Mvh Jacob

1 362 Inlägg
26 mars 2014
kanske dags att göra pump inställning? har du skruvat på pumpen nåt?

9 Inlägg
26 mars 2014
Trådstartare
Nej inte jag men föregående ägare, den är ganska uppställd. Men eftersom 2 cylindrar har dålig komp så borde de ha något med de å göra tycker jag, inte pumpen gärna? Funderar bara på om de är topplockspackningen, ventilerna eller kolvringarna hmm

278 Inlägg
26 mars 2014
Ratchet skrev:
Kan även tillägga att den ryker vitt när den är kall. Har även gjort kompressionsprov nu och dom 2 främre cylindrarna gör inget utslag på kompmätaren (inte ens 1bar!). Kan de vara topplockspackningen som har gett med sig eller? Behöver verkligen svar! Mvh Jacob

Om den inte ger en enda bar i utslag så kolla om kammen är av eller liknande. Annars är de någon ventil eller kolv åt helvete. Även om du skulle köra utan toppackning så ska den ge utslag. Så kolla kammen annars är de bara att riva toppen!

Sök