tjena! har ett problem med min bil som är jävligt jobbigt.. jag åker och närmar mig en korsning. 100 meter innan så trycker jag ner kopplingen och låter bilen rulla fram till korsningen, då ökar tomgången och bilen varvar mellan 1500-2000 rpm men så fort jag får stopp på hjulen så lägger sig varvet och hamnar stabilt på 800 där det ska vara...
hamnade i en tråd och läste det här.
Har gått i LH 2.4 tankar men har läst folk som haft problem med någon signal till växellådan eller om det var bakaxeln som ska säga till om bilen står still eller är i rullning.
tänkte då att eftersom jag ahr LH 2.4 så kanske det är den som spökar för mig? vad är det för givare isånnafall och vart sitter den? för finns ju absolut inget annat som skulle kunna känna av att bilen rullar när jag ahr kopplingen nertryckt..
tjena! har ett problem med min bil som är jävligt jobbigt.. jag åker och närmar mig en korsning. 100 meter innan så trycker jag ner kopplingen och låter bilen rulla fram till korsningen, då ökar tomgången och bilen varvar mellan 1500-2000 rpm men så fort jag får stopp på hjulen så lägger sig varvet och hamnar stabilt på 800 där det ska vara...
hamnade i en tråd och läste det här.
Har gått i LH 2.4 tankar men har läst folk som haft problem med någon signal till växellådan eller om det var bakaxeln som ska säga till om bilen står still eller är i rullning.
tänkte då att eftersom jag ahr LH 2.4 så kanske det är den som spökar för mig? vad är det för givare isånnafall och vart sitter den? för finns ju absolut inget annat som skulle kunna känna av att bilen rullar när jag ahr kopplingen nertryckt..
mvh
Hej Kompis! Händer detta hela tiden, eller bara någongång ibland? Jag har samma bekymmer, har däremot hört och lokaliserat problemet till en ABS-givare. "Fungerar inte abs'en så ger den ifrån sig luriga signaler och höjer "tomgången" för att du ska kunna växla utan knicks" Det går dock att by-passa detta genom chip. Känner du någon med felkodsavläsare så prova blinka fram något
tjena! har ett problem med min bil som är jävligt jobbigt.. jag åker och närmar mig en korsning. 100 meter innan så trycker jag ner kopplingen och låter bilen rulla fram till korsningen, då ökar tomgången och bilen varvar mellan 1500-2000 rpm men så fort jag får stopp på hjulen så lägger sig varvet och hamnar stabilt på 800 där det ska vara...
hamnade i en tråd och läste det här.
Har gått i LH 2.4 tankar men har läst folk som haft problem med någon signal till växellådan eller om det var bakaxeln som ska säga till om bilen står still eller är i rullning.
tänkte då att eftersom jag ahr LH 2.4 så kanske det är den som spökar för mig? vad är det för givare isånnafall och vart sitter den? för finns ju absolut inget annat som skulle kunna känna av att bilen rullar när jag ahr kopplingen nertryckt..
mvh
Hej Kompis! Händer detta hela tiden, eller bara någongång ibland? Jag har samma bekymmer, har däremot hört och lokaliserat problemet till en ABS-givare. "Fungerar inte abs'en så ger den ifrån sig luriga signaler och höjer "tomgången" för att du ska kunna växla utan knicks" Det går dock att by-passa detta genom chip. Känner du någon med felkodsavläsare så prova blinka fram något
händer nästan varje gång jag använder den! abslampan har faktiskt börjat lysa lite då och då men inte alls lika ofta som tomgången är dum får åka ner och kolla om dom får fram nåt på avläsaren annars
tjena! har ett problem med min bil som är jävligt jobbigt.. jag åker och närmar mig en korsning. 100 meter innan så trycker jag ner kopplingen och låter bilen rulla fram till korsningen, då ökar tomgången och bilen varvar mellan 1500-2000 rpm men så fort jag får stopp på hjulen så lägger sig varvet och hamnar stabilt på 800 där det ska vara...
hamnade i en tråd och läste det här.
tänkte då att eftersom jag ahr LH 2.4 så kanske det är den som spökar för mig? vad är det för givare isånnafall och vart sitter den? för finns ju absolut inget annat som skulle kunna känna av att bilen rullar när jag ahr kopplingen nertryckt..
mvh
Hej Kompis! Händer detta hela tiden, eller bara någongång ibland? Jag har samma bekymmer, har däremot hört och lokaliserat problemet till en ABS-givare. "Fungerar inte abs'en så ger den ifrån sig luriga signaler och höjer "tomgången" för att du ska kunna växla utan knicks" Det går dock att by-passa detta genom chip. Känner du någon med felkodsavläsare så prova blinka fram något
händer nästan varje gång jag använder den! abslampan har faktiskt börjat lysa lite då och då men inte alls lika ofta som tomgången är dum får åka ner och kolla om dom får fram nåt på avläsaren annars
Tokigt! Mitt kommer och går som det vill Gå över lite vakuumslangar, tomgångsmotorn och gasspjället också när du är på gång!