3261
Sök

V70 2.5t 2006 rasslar vid gaspådrag

9 Inlägg
29 mars 2014
Trådstartare
Märkte idag att min v70 började rassla ett ljust ljud vid gaspådrag. Det låter inte när man står på tomgång och varvar utan det kommer när man kör bilen. Har svårt att höra exakt vart ljudet kommer ifrån då det inte låter när man står stilla. Någon som kan ha en aning om vad det kan vara? Den servades för 2500 mil sedan. Dock så kollade jag oljan idag och det var långt under minimun så jag fyllde på. Kan det vara turbon som låter när den får jobba? Någon som har haft lagerras i en turbo?
tack för svar.

Forummoderator
26 351 Inlägg
29 mars 2014
Är det rassel som i metall mot metall eller hur låter det?
Kollat så ingen värmesköld vid/på avgassystemet sitter löst?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

4 468 Inlägg
29 mars 2014
"banka" på katten åxxå,händer att innehållet "lossar går sönder",o lyssna efter skrammel

9 Inlägg
29 mars 2014
Trådstartare
svårt att svara på vad det är för ljud faktiskt, mer än att det är ett ljust rassel / snabba knackningar.
ungefär i stil med ljudet som blev när man tejpade fast hockeybilder på cykelhjulet..
ska undersöka katten imorgon och så om den kan spöka till det. jag har tyckt någon gång att den mullrar något mer  än vad den brukar på tomgång, men har trott att jag har inbildat mig det. kan ha med katten och göra kanske än då. uppdatering imorgon!
tack för svar!!

9 Inlägg
30 mars 2014
Trådstartare
Problemet löst! Downpipen satt fast med en skruv som nästan var utskruvad. Förmodligen packningen mellan turbon och downpipen som vibrerade och gjorde oljud. Fixat nu iaf! smile

Sök