2473
Sök

Någon som har bra erfarenhet om Volvo 940 och dess el?

Tekniker
221 Inlägg
2 april 2014
Trådstartare
Jag har en bekant som har en 945 94.

För ett tag sen så fick den för sig att stendö. Inte bara bränsle och tändning utan allt ihop, så som lampor startmotor stereo m.m

Sen när den bogserades hem så prova han och starta igen och då hoppade den igång. Och så kan den göra rätt som det är.

Jag är osäker vad som är kollat men är det någon mer som erfarat detta på sina 940s??
Senast redigerat av _XenoX_ (2 april 2014)

klabbarpan
3 041 Inlägg
2 april 2014
Kolla över jordpunkter i bilen. Finns några st, tex vid förardörren samt passagerar sidan vid kickpanelerna. Även i motorrummet.

34 Inlägg
2 april 2014
Börja med att kolla om batteriet är ordentligt fastsatt så det inte åker runt, så var det på min så pluskabeln från batteriet började glappa så bilen Stendog ett par gånger och efter att ha rullat en bit startat igen, sen kollade jag batteriet så var det bara kabeln som var lös haha :p

"75 rasande kusar under huven!"

2 656 Inlägg
2 april 2014
nej har bara dåliga erfarenheter av 940s bil el smile föredrar tyskarnas sätt att dra el i bilen!

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
2 april 2014
Som någon annan sagt så är det bara till att se över samtliga jordpunkter i bilen, och kvarstår felet så är får ni försöka provocera fram det och vara uppmärksamma på om något händer/låter precis innan eller så. Ni kan ju pröva ta ut felkoder för att se om problemet även upprör något som hör motorn till för att få en riktlinje i vilken ända ni ska börja.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

Tekniker
221 Inlägg
2 april 2014
Trådstartare
Jag gissar ju starkt på jordpunkter med. Det e så svårt när man inte sett bilen själv. Tack för tipsen. Kommer ni på något mer så är det bara att lägga till

Sök