båge skrev:
motorfästen behöver flyttas över, samt skaffa ett fäste till femväxlad låda, om du inte ska ha kvar fyrväxlade.. samt växellänkage.
elen behövs också, samt kopplas på och om till gser annorlunda ut än den amla systemet.
motorn i sig är inga konstigheter att få på, sen kan det kanske gå att köra med förgasare också för att slippa elen..
Nu har jag fått i MK2 motorn i Mk1 an. Men har inte kunskapen/tiden att fixa elen till insprutningen.
Finns det någon förgasare som passar på mitt insug? För jag har nämligen bestämt mig att köra med förgasare, dels för elen men också för att man måste ha en GTI tank med fler anslutningar och pumpar osv. Och jag måste ha bilen om en vecka... Så får spara inspruts planerna till senare.
Tänkte att det blir enklast att köra med förgasare då jag bara kan flytta över bränslepumpen som sitter på Mk1 motorn.
Har kollat och funderat lite och då är min fråga om man måste flytta över hela fördelaren? För att på MK1 motorn så sitter det ju förgasare. Och den fördelaren är utan någon el kontakt. På Mk2 fördelaren så går det en elkontakt tll styrboxen. och antar att styrboxen måste ge signal för att det ska bli gnista eller?
Så det som måste göras då är:
*Flytta över pumpen (Enkelt)
*Leta någon förgasare som passar på mitt insug? (Eller ett nytt insug med en förgasare)
*Flytta över fördelaren från MK1 motorn till MK2 motorn ? (Kan tändföljden bli fel då? Har aldrig gjort det)
Väldigt tacksam för hjälp känner att jag tog vatten över huvudet...