3764
Sök

Handbroms v70 fungerar ej.

105 Inlägg
3 april 2014
Trådstartare
Tjenare! När jag var på väg hem från matbutiken råkade jag försöka köra iväg med parkeringsbromsen i. Det tog stopp och jag märkte det, då tog jag bort bromsen och märkte att det hade släppt. Nu händer det ingenting närt jag drar i bromsen. Samt så låter det mycket från höger bakdäck, gnisslar osv... Det kom efter bromsen slutade fungera... Finns det något sätt att fixa detta på? Jag kan ingenting om bilar. Är det firma som gäller eller kan jag kanske göra det själv?

Behöver tips på vad som kan vara fel.

Bil = Volvo v70 2,5T -04

Mvh Leif

604 Inlägg
3 april 2014
Beläggen har antagligen släppt från backen. Kan du "ingenting" om bilar så får du nog besöka en verkstad.

Luktar det skit och smakar det skit, då är det nog skit!

3 860 Inlägg
4 april 2014
Ta in den på verkstad, ganska säker på att det är handbromsbackarna som gett sig.
Kändis sak på Volvon, bytt på båda mina V70's och kan vara ett skit att få rätt om man inte är så haj på att mecka!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

* Voff voff *
10 658 Inlägg
4 april 2014
Instämmer helt med föregående. Väldigt vanligt fel!

Mitt förslag är att inte köra med bilen mer än max till verkstaden. Kilar det som lossnat fast sig så kan det slå tvärstopp och då blir det väldigt tokigt.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

105 Inlägg
4 april 2014
Trådstartare
bronco_z skrev:
Beläggen har antagligen släppt från backen. Kan du "ingenting" om bilar så får du nog besöka en verkstad.

spokenratt skrev:
Ta in den på verkstad, ganska säker på att det är handbromsbackarna som gett sig.
Kändis sak på Volvon, bytt på båda mina V70's och kan vara ett skit att få rätt om man inte är så haj på att mecka!

Brådhis skrev:

Mitt förslag är att inte köra med bilen mer än max till verkstaden. Kilar det som lossnat fast sig så kan det slå tvärstopp och då blir det väldigt tokigt.

//Brådhis

Tack för svaren! Får lämna in den. Hur lång tid kan det ta för dom att fixa den? (tror ni)

Finns det något jag kan göra för att kunna köra säkert över helgen? Hinner inte till en verkstad idag. Behöver bilen...
Senast redigerat av Leif123 (4 april 2014)

105 Inlägg
4 april 2014
Trådstartare
bronco_z skrev:

spokenratt skrev:

Brådhis skrev:

//Brådhis

Nin fars jobbarkompis gjorde så handbromsen fungarar nu iallafall men det låter fortfarande en hel del. Kan de vara något som ligger emot? Har testat släppa på bromsen inuti bilen

3 860 Inlägg
4 april 2014
Leif123 skrev:
bronco_z skrev:

spokenratt skrev:

Brådhis skrev:

//Brådhis

Nin fars jobbarkompis gjorde så handbromsen fungarar nu iallafall men det låter fortfarande en hel del. Kan de vara något som ligger emot? Har testat släppa på bromsen inuti bilen

Vad gjorde han?

Tar handbromsen annorlunda nu än innan? Jag hade åkt och fått backarna bytta på verkstad direkt efter helgen iaf..

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

Sök