3560
Sök

håltagning i hatthylla för 6x9:or+ kabeldragning, volvo 744

20 Inlägg
10 maj 2007
Trådstartare
ska ta hål i hatthyllan för att montera 6x9:or. skulle vilja ha lite råd och tips om hur detta ska gå till på lättaste sätt. jag undrar också hur man på smidigaste sätt ska dra kablarna till hatthyllan. tack

/Rednavas

27 Inlägg
10 maj 2007
i min gamla 740 gjorde jag som så att jag sågade ut en ny hatthylla i spånskiva/ tjock plywood och satte dit. blev mkt bra tycker jag.

ska du koppla 6x9:orna på ett steg eller ska dom kopplas fram i cd:en?
om dom ska hela vägen fram så hade jag lyft på listerna vid sidan av bilen och dragit dom där, sen upp bakom sätet i nått kryphål.

jag gömde mina kablar bakom min baslåda i bagaget eftersom dom satt kopplade på ett slutsteg där bak smile
Senast redigerat av Ozzman (10 maj 2007)

20 Inlägg
10 maj 2007
Trådstartare
tack :p men hur monerade du bort originalhyllan? har du nå tips på tjocklek på kabel till 6x9:orna?

plattsättare!
804 Inlägg
10 maj 2007
om du tar bort nackstöden och baksätet så lyfter du bara bort hathyllan sitter med 2 skruv har ja för mig bara annars så är det bara klammer

nej det är 3 platsplugg du vrider 90 grader så ploppar den ut
Senast redigerat av Blomsterberg (10 maj 2007)

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

27 Inlägg
10 maj 2007
är inte bra på kabelstorlekar men kan det varit 1.5 kvadrats kabel (guldplätterad) men det funkar ju med vilka kablar som helst smile nästan iaf

Kettunen
10 maj 2007
Jag bara rev sönder den gamla hatthyllan. Inget att spara på. Gör en ny som är rak & klä den bara.

20 Inlägg
11 maj 2007
Trådstartare
hur löste ni det med fastsättningen av den nya hyllan? använde ni gamla fästena eller gjorde nya?

Sök