3662
Sök

Seat Toledo 1.9tdi -98 startar ej =(

CNC-Operatör
561 Inlägg
19 december 2011
Trådstartare
#1
tja! har en seat toledo 1.9tdi -98 års modell,, jag har precis bytt dieselpump men den vägrar att starta, den går runt tänder till ibland och vi har luftat med (lossa spridarrören)
vad kan man mer göra??? blir tokig snart :@
snälla behöver hjälp fort eller snarast
tack på förhand smile


4 074 Inlägg
19 december 2011
#2
Coolingen skrev:
tja! har en seat toledo 1.9tdi -98 års modell,, jag har precis bytt dieselpump men den vägrar att starta, den går runt tänder till ibland och vi har luftat med (lossa spridarrören)
vad kan man mer göra??? blir tokig snart :@
snälla behöver hjälp fort eller snarast
tack på förhand smile

säljskiten! big_smile

Kolla igenom hela bränsle systemet så inget är tätt...

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

CNC-Operatör
561 Inlägg
19 december 2011
Trådstartare
#3
gärna seriösa svar -.-


bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
19 december 2011
#4
Är timingen inställd på pumpen efter bytet?
Systemet luftar sig självt om det är tätt, bara att dra på starten tills den startar. Kan ta låååååång tid så se till att ha ström i batteriet...

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

CNC-Operatör
561 Inlägg
19 december 2011
Trådstartare
#5
nej, du menar med indikatorklocka??? det kan man väl göra efter? eller? han tänder ju till men inte så han startar, o med startgas så tände han till ordentligt å lät som en traktor


bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
19 december 2011
#6
Coolingen skrev:
nej, du menar med indikatorklocka??? det kan man väl göra efter? eller? han tänder ju till men inte så han startar, o med startgas så tände han till ordentligt å lät som en traktor

Beror väl på hur fel den står om den startar alls, det är ju inte mycket pumpen ska vridas för att ställa.
Går den så "hårt" så den låter som en traktor så lär den inte stå helt rätt.

Men får du igång den så kan man ju se hur fel timingen står sen om man har VAG-COM...

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

CNC-Operatör
561 Inlägg
19 december 2011
Trådstartare
#7
ja den tänder ju bara till men inge mer


4 074 Inlägg
19 december 2011
#8
Coolingen skrev:
gärna seriösa svar -.-

Mä! mupp.... ja ä alltid seriös! big_smile

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

446 Inlägg
22 december 2011
#9
det viktigaste först: använd ALDRIG STARTGAS på en dieselmotor! vet flera som skjutit vevstakar genom blocket med hjälp av startgas på dieslar. du tillför alldeles för mycket brännbar vätska när du sprejar, kompressionen och förbränningstrycket kan bli skyhögt.

låter som pumpen står fel.
om pumpen inte är korrekt inställd kommer bilen inte att starta. nån grad hit eller dit kan gå, men den kommer inte att gå som den ska eller så puffar den bara.
det är väldigt viktigt att du ställer in pumpen med indikatorklocka efter att du bytt den. sen när du kollat inställningen är det bara att gnugga igång bilen, låt det hellre ta sin tid än att mörda motorn med startgas...

241 Inlägg
7 april 2014
#10
bytt pump  ??  är magnetventil nummer två bortkopplad från immon och kopplad - och + 15  tändning på

Forummoderator
10 576 Inlägg
7 april 2014
#11
Coolingen skrev:
gärna seriösa svar -.-

Svårt om man lägger det under avancerad motorteknik...   flyttar.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

CNC-Operatör
561 Inlägg
9 april 2014
Trådstartare
#12
ja detta är fixat för länge sen



Sök