2460
Sök

745gl, får inte fram något bränsle?

26 Inlägg
8 april 2014
Trådstartare
#1
Hejsan, har en 745 gl 1990 med B230F, iallafall.. den har stått runt ett år på gården nu och skulle starta den häromdan men det gick inte så bra, inga problem med gnista eller så utan det är att den inte får bränsle, skruvade loss muttern på bränsleledningen som går till spridarröret och vred på starten och inget bränsle kom? började bakifrån med att byta armatur och den funkade, sen bytte jag bränslepumpen (den som sitter under sätet typ) och den låter endast när man släppt på nyckeln (bränsle kommer fram dit då jag lossade på en slang så från armaturet till pumpen kommer det bränsle. kollade självklart säkringarna och bytte relät till bränslepumpen men inget funkade.. följt kablarna från bränslepumpen upp till "särkingsskåpet" där det sitter ett kontaktstycke och det satt i. är slut på idéer nu vafan det kan vara som gett sig, kabelbrott? återstår kanske att sätta en plus och minus från ett löst batteri som går direkt till bränslepumpen för att se om den funkar (vilket den ska göra då ja bytte ut den) då måste det ju vara kabelbrott emellan eller bränslepumpen till vart det nu går eller någon som har några andra idéer? tacksam för svar då den ska säljas hmm

VOLVO är inte bara en bil, det är våran livsstil!

26 Inlägg
8 april 2014
Trådstartare
#2
får ursäkta stavningen men är lite morgontrött hehe smile

VOLVO är inte bara en bil, det är våran livsstil!

34 Inlägg
8 april 2014
#3
Prova knuffa/dra igång han, fyll på ny fräsch bensin och knuffa haha smile

"75 rasande kusar under huven!"

26 Inlägg
8 april 2014
Trådstartare
#4
amasuck skrev:
Prova knuffa/dra igång han, fyll på ny fräsch bensin och knuffa haha smile
Tjänar ju ingen större nytta om bränslepumpen inte verkar mata fram bränsle te motorn? wink

VOLVO är inte bara en bil, det är våran livsstil!

34 Inlägg
8 april 2014
#5
Hade liknade strul på en tidigare 740 jag hade, batterit hade laddat ur, stod med startkablar, stargas, skruvade isär fördelar lock för att kolla efter fukt då jag bytt lov några dagar tidigare, startade inte, Men sen knuffade jag och en polare i ett sista desperat försök och då gick det helt plötsligt smile

"75 rasande kusar under huven!"

26 Inlägg
8 april 2014
Trådstartare
#6
Batteriet är nyladdat och friskt så gott om el finns det för att orkar driva pumparna! smile

VOLVO är inte bara en bil, det är våran livsstil!

6 011 Inlägg
9 april 2014
#7
Hej!
Om nu soppan kommer fram till främre pumpen men inte vidare till spridarna så ...byt ut pumpen! Pumpen ska gå/pumpa hela tiden du vrider om nyckeln!



Sök