2934
Sök

HJÄLP!!! går ryckigt när man gasar på lite mera!!!

åland
10 Inlägg
11 maj 2007
Trådstartare
tjena... nån som kan hjälpa mig... har uppgraderat min motor med större spridare å spjällhus och även byggt ett nytt intercooler system... men nu så vill bilen inte gå bra när man gasar på lite extra den börjar rycka å smälla... har nya stift och fördelar lock så borde inte vara fel på dem... så om någon har något tips så HJÄÄÄÄÄLP!!!sad

Nissanracing/S12åland
kizen

9 108 Inlägg
11 maj 2007
Den verkar få för mycket bensin, vet styrsystemet om att du satt på större spridare osv?

åland
10 Inlägg
11 maj 2007
Trådstartare
hmm... nopp tror inte d har inte chippat den eller nått sånt.. men eftersom jag har bytt spjäll hus till ett större så borde d ju bli mera luft oxå...=/ hur ska ja göra för att styrsystemet ska förstå att spridarna är bytta då?? tack för svar!!smile

Nissanracing/S12åland
kizen

220 Inlägg
11 maj 2007
du får nog ta och chippa den skulle jag tro, den behöver inte få så mycket mer luft bara för att du har bytt spjällhus. och får du för lite luft och för mycket bensin så dränker du den bara, har du lmm så styr ju den hur mycket lyft den tar in och ger bränsle till det, och har du då mycket större spridare så dränker du den.

åland
10 Inlägg
11 maj 2007
Trådstartare
jepp har nog lmm så kanske är d då.. men hade en liknande bil med en nästan likadan motor förut å den hade samma uppgraderingar å den hade inte dehär felet...=/

Nissanracing/S12åland
kizen

220 Inlägg
11 maj 2007
pröva med mindre spridare och kolla om det funkar. om det funkar så vet du att den får förmycket bensin och förlite luft. vad är det för bil? det skrev du aldrig smile
Senast redigerat av 760turbo (11 maj 2007)

1 813 Inlägg
11 maj 2007
testa byt tändstift.. min höl på å *** sig efter jag hade höjt laddet sen byte jag till bättre stift och nu går den fint som fan=)

Åk före du så väntar jag på dig där..!

550 Inlägg
11 maj 2007
Man måste mappa om styrdonet om man byte spridare.

Man ska även öka lmm i area med lika många % som man ökar spridarnas flöde.

Fatso Forgetso
97 Inlägg
11 maj 2007
Vet inte om det är samma sak men jag känner igen ditt fel. Jag hade höljt laddtrycket i turbon till mer än den tål, så då sne tände den och man slog pannan i ratten. Kanske inte är samma fel, men vad vet jag tongue

Drive It Like Elwood

åland
10 Inlägg
11 maj 2007
Trådstartare
bilen ifråga är nissan bluebird 1.8 turbo ca18et som jag har satt i 200sx s13 spridare och spjäll hus... spjäll huset är 15mm större i dm å vad orginal spridarna är på för cc har jag inte fått fram men 200sx spridarna är 370cc... ja har nyligen bytt stift och fördelar lock så dom borde de inte vara fel på... jag byte spridar epga av att den ena av orginal läckte bränsle vid kontakten och de resulterade i en motor brand men jag har kört med den efter det så d tyder ju på att d är nått med spridarna...sad hade ju varit kul om man fått de att funka med dom här 200sx grejjerna men att hitta ett chip till en bluebird tror jag kan bli lite svårt eftersom dom inte är så vanliga...sad nått ja även har märkt är att tomgången har blivit högre efter jag bytt spridare å själl hus så om kanske d har nått sammanhang??

tack för alla svar!

Nissanracing/S12åland
kizen

Sök