Klart den inte har, men är den pajj och man ger plattan i mattan så skickar han väl på så mycket soppa dom går åt till 1,4 bar fast den egentligen laddar 0,5 bar. Klart han slår ifrån då eller?
Som sagt...så funkar det inte. En "modernt" styrsystem mäter upp aktuell situation som råder för tillfället, (tryck, temp, vartal osv) Vid detta förhållandet finns en given bränslemängd och tändläge. Systemet försöker fixa rätt mängd bränsle och fjutta på vid rätt läge. Sedan kollar det av att det blev skapligt bra oxo. Förbränningen via joniseringsmätning över stiftet och vad som kommer ut via lamdasond. Böhövs det korrigeras så görs detta på efterföljade cykler.
Klart den inte har, men är den pajj och man ger plattan i mattan så skickar han väl på så mycket soppa dom går åt till 1,4 bar fast den egentligen laddar 0,5 bar. Klart han slår ifrån då eller?
Som sagt...så funkar det inte. En "modernt" styrsystem mäter upp aktuell situation som råder för tillfället, (tryck, temp, vartal osv) Vid detta förhållandet finns en given bränslemängd och tändläge. Systemet försöker fixa rätt mängd bränsle och fjutta på vid rätt läge. Sedan kollar det av att det blev skapligt bra oxo. Förbränningen via joniseringsmätning över stiftet och vad som kommer ut via lamdasond. Böhövs det korrigeras så görs detta på efterföljade cykler.
Inkl markeringen på insug till markeringen på avgas ska det va 16 "hål". 14 tomma "hål" utan markeringarna, 15 länkar ja hur man nu vill räkna.
Ett tändstift var sprucket i porslinet plus att insugskammen stod ett kugg fel, från markering mellan insug och avgas ska det vara 15 hål mellan rullar och inget annat!
Inkl markeringen på insug till markeringen på avgas ska det va 16 "hål". 14 tomma "hål" utan markeringarna, 15 länkar ja hur man nu vill räkna.
Ett tändstift var sprucket i porslinet plus att insugskammen stod ett kugg fel, från markering mellan insug och avgas ska det vara 15 hål mellan rullar och inget annat!
Inkl markeringen på insug till markeringen på avgas ska det va 16 "hål". 14 tomma "hål" utan markeringarna, 15 länkar ja hur man nu vill räkna.
Ett tändstift var sprucket i porslinet plus att insugskammen stod ett kugg fel, från markering mellan insug och avgas ska det vara 15 hål mellan rullar och inget annat!
I told you Gött att det löste sig!
Japp det gjorde du
Först ställde jag in kammarna, gick fint på tomgång men skit på ladd, därför trodde jag inte att det var fel på kammarna från början.
Symptomen stämde inte riktigt.... Men det visade sig ju att det var överslag i tändstift
Inkl markeringen på insug till markeringen på avgas ska det va 16 "hål". 14 tomma "hål" utan markeringarna, 15 länkar ja hur man nu vill räkna.
Ett tändstift var sprucket i porslinet plus att insugskammen stod ett kugg fel, från markering mellan insug och avgas ska det vara 15 hål mellan rullar och inget annat!
Som jag skrev är rätt inget annat. Har du 15 hål nu så står den en kugge fel nu och ditt problem är en sliten kedja.
Inkl markeringen på insug till markeringen på avgas ska det va 16 "hål". 14 tomma "hål" utan markeringarna, 15 länkar ja hur man nu vill räkna.
Ett tändstift var sprucket i porslinet plus att insugskammen stod ett kugg fel, från markering mellan insug och avgas ska det vara 15 hål mellan rullar och inget annat!
Som jag skrev är rätt inget annat. Har du 15 hål nu så står den en kugge fel nu och ditt problem är en sliten kedja.
"Ett tändstift var sprucket i porslinet plus att insugskammen stod ett kugg fel, från markering mellan insug och avgas ska det vara 15 hål mellan rullar och inget annat! "