då kopplar du från ena basen till från plus på basen till plus på steget sen minus från basen till minus på steget sen samma på den andra basen så att varje bas ska sitta med sina kontakter brevid varandra.
då kopplar du från ena basen till från plus på basen till plus på steget sen minus från basen till minus på steget sen samma på den andra basen så att varje bas ska sitta med sina kontakter brevid varandra.
men der står ----------speaker---------- - - + + each min 2 ohm
men der står ----------speaker---------- - - + + each min 2 ohm
buslätt du kopplar från basen plus till slutsteget plus och minus på basen till minus påsteget sen gör du lkadant me andra basen också
jag har ett DLS CA12 steg och 2 gt4-12 basar men hur ska jag koppla basarna till steget är lite förvirrad
finns två minus å två plus men det är ett mono steg
Orsaken till att det finns två plus och två minus är att det ska vara lättare att koppla in flera basar eller bas med dubbla talspolar. De båda plusanslutningarna är ihopkopplade med varandra inuti steget och de båda minusanslutningarna är också ihopkopplade med varandra.
Du kan bara koppla ihop dina två GT4-12 på två olika sätt, dels i serie med varandra (8 Ohm) och dels parallellt med varandra (2 Ohm). Det som gäller för dina basar är parallellkoppling och då kopplar du enklast en bas till varje plus/minus.
Du kan ju också koppla båda basarna till samma plus/minus, men det är onödigt att göra så pga att risken för kabelglapp ökar när man sätter flera kablar i samma anslutning.