3365
Sök

Kan jag slanga ur Skoda octavia årsmod typ 07 08?

8 Inlägg
1 maj 2014
Trådstartare
Hej, syrran har tankat etanol i sin bensinbil och jag tänkte slanga ur det som går. Är inte vid bilen för tillfället så jag vill gärna veta om det är några problem innan jag åker dit.

Tacksam om någon vet om det går.

mvh

Kalle
Senast redigerat av kaboom (1 maj 2014)

Forummoderator
26 361 Inlägg
1 maj 2014
Går väl att lossa på bränsleslangen till motorn och låta bensinpumpen sköta jobbet?
Lite bök men..förmodligen enklare än att stå och försöka slanga.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

570 Inlägg
1 maj 2014
Mack skrev:
Går väl att lossa på bränsleslangen till motorn och låta bensinpumpen sköta jobbet?

Det skulle jag inte rekommendera då det på nyare bilar oftast sitter en ventil som stänger sig vid krock/läckage som sedan kan behöva öppnas av en auktoriserad verkstad.

Forummoderator
26 361 Inlägg
1 maj 2014
thilo skrev:
Mack skrev:

Det skulle jag inte rekommendera då det på nyare bilar oftast sitter en ventil som stänger sig vid krock/läckage som sedan kan behöva öppnas av en auktoriserad verkstad.

Såklart det ska vara nåt sånt bök på nyare bilar..
Är det enklare att slanga då?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 160 Inlägg
1 maj 2014
har hon fyllt ända upp annars  bara spä ut med bensin  2-3  ggr. många bilar som går att köra med  blandat

8 Inlägg
1 maj 2014
Trådstartare
horbybonnen skrev:
har hon fyllt ända upp annars  bara spä ut med bensin  2-3  ggr. många bilar som går att köra med  blandat

Hon säger att hon har tankat fullt, ca 40L och det var 15L innan. Alltså borde det vara typ 62% etanol.

8 Inlägg
1 maj 2014
Trådstartare
thilo skrev:
Mack skrev:

Är det risk att den stänger sig om man slangar då?

A.Sörman
1 299 Inlägg
1 maj 2014
Har du tänkt å slanga vid tankluckan??? va väl längesedan det gick på någon form av bil? big_smile

8 Inlägg
1 maj 2014
Trådstartare
Drunk skrev:
Har du tänkt å slanga vid tankluckan??? va väl längesedan det gick på någon form av bil? big_smile

Ja det var det som var frågan.smile

A.Sörman
1 299 Inlägg
1 maj 2014
nej det kan jag inte tänka mig att det funkar har inte gått på dom flesta bilar på många år. sitter ju ett skydd i som ska förhindra slangar osv. Vilken motor/modell har hon

8 Inlägg
1 maj 2014
Trådstartare
Drunk skrev:
nej det kan jag inte tänka mig att det funkar har inte gått på dom flesta bilar på många år. sitter ju ett skydd i som ska förhindra slangar osv. Vilken motor/modell har hon

nej det ser dystert ut. ska kolla mer specifikt vilken modell vi talar om. som jag tillade ovan, kan man nå tanken nån annanstans kanske?

A.Sörman
1 299 Inlägg
1 maj 2014
Är ju många som kör sina skoda bilar på E85 inte bara dom som man ska göra det med. Men dom ligger runt 30-40% är tanken full nu eller går det å tanka mer bensin?

8 Inlägg
1 maj 2014
Trådstartare
Drunk skrev:
Är ju många som kör sina skoda bilar på E85 inte bara dom som man ska göra det med. Men dom ligger runt 30-40% är tanken full nu eller går det å tanka mer bensin?

jo tyvärr är den full..

4 474 Inlägg
1 maj 2014
är väl bara att köra o tanka allteftersom.

8 Inlägg
1 maj 2014
Trådstartare
zzr94092 skrev:
är väl bara att köra o tanka allteftersom.

Ja, vågar man verkligen det?

46 Inlägg
1 maj 2014
Jag brukar utan problem köra med E85 i min Volvo XC 70 -01, tankar ibland 50/50. Så jag ser inga problem alls med att köra med det smile

8 Inlägg
1 maj 2014
Trådstartare
SubaruTobbe_84 skrev:
Jag brukar utan problem köra med E85 i min Volvo XC 70 -01, tankar ibland 50/50. Så jag ser inga problem alls med att köra med det smile

Okej, borde ju inte vara några problem att köra ett tag då och tanka efterhand.. Annars kan man ju komma åt tanken under baksätet. Ska höra efter lite imorrn när det är arbetsdag, tackar för alla svar! / Kalle

Sök