2254
Sök

B230f till b230ft

8 250 Inlägg
17 februari 2013
#21
alexander891 skrev:
Henkix skrev:
lmm ska inte sitta där! sätt den efter luftfiltret där den ska sitta istället

Mäter den inte fel luft då? smile

Om den sitter mellan turbon och luftfiltret mäter den som det är tänkt att den ska göra och får dessutom jobba i en betydligt snällare miljö vilket kan förlänga livslängden rejält.


2 Inlägg
17 februari 2013
#22
Vad har du för slutnummer på din bränslebox?

22 Inlägg
17 februari 2013
Trådstartare
#23
fyrtum skrev:
Vad har du för slutnummer på din bränslebox?

Vet inte, ska till garaget imorgon så kan svara på det då smile


22 Inlägg
17 februari 2013
Trådstartare
#24
Marlboroman skrev:
alexander891 skrev:
Henkix skrev:
lmm ska inte sitta där! sätt den efter luftfiltret där den ska sitta istället

Mäter den inte fel luft då? smile

Om den sitter mellan turbon och luftfiltret mäter den som det är tänkt att den ska göra och får dessutom jobba i en betydligt snällare miljö vilket kan förlänga livslängden rejält.

Okej, men det är bara att skarva på den så den når över till andra sidan eller måste man göra något annat?


22 Inlägg
19 februari 2013
Trådstartare
#25
fyrtum skrev:
Vad har du för slutnummer på din bränslebox?

561 är det på den som sitter i nu smile


71 Inlägg
20 februari 2013
#26
alexander891 skrev:
Marlboroman skrev:
alexander891 skrev:

Mäter den inte fel luft då? smile

Om den sitter mellan turbon och luftfiltret mäter den som det är tänkt att den ska göra och får dessutom jobba i en betydligt snällare miljö vilket kan förlänga livslängden rejält.

Okej, men det är bara att skarva på den så den når över till andra sidan eller måste man göra något annat?

Det är bara att skarva kablarna och sätta lmm där den ska sitta d.v.s mellan luftfiltret och turbon.

22 Inlägg
25 februari 2013
Trådstartare
#27
aF skrev:
Ja det behövs om du ska köra med original turbospridare. Det skarvas in på kablarna till spridarna.

Har klippt upp till spridarna nu, men har ingen aning om hur det ska kopplas, det är två kablar till varje spridare 1 grå och 1 grön, här är en dålig bild http://i1339.photobucket.com/albums/o717/alexander8911/16ECA1D4-FE1A-43AF-986F-27FBE01C7CD5-3725-00000143B846EC84_zps99dd3a29.jpg om du kan säga hur man ska koppla s hade det varit guldvärt! smile


357 Inlägg
25 februari 2013
#28
Klipp bort skarven/delningen till dom gröna kablarna och koppla de fyra gröna på varsitt motstånd. Kabeln innan skarven kopplar du till den femte kabeln på motståndet (Den som går in i mitten av motstånden).


22 Inlägg
25 februari 2013
Trådstartare
#29
aF skrev:
Klipp bort skarven/delningen till dom gröna kablarna och koppla de fyra gröna på varsitt motstånd. Kabeln innan skarven kopplar du till den femte kabeln på motståndet (Den som går in i mitten av motstånden).

Det är två kablar som går in i skarven innan dom delas och blir fyra, en grön/blå och en grön/röd hmm

Edit: bilder på kabelskarven och spridarmotståndet

http://i1339.photobucket.com/albums/o717/alexander8911/689F26E5-E00C-4F8B-A79B-CF6EAB0BA342-913-0000004E42CBD313_zps7707fc46.jpg

http://i1339.photobucket.com/albums/o717/alexander8911/170F607C-140A-47C0-825D-3FF91BB04F79-913-0000004DFEF204D9_zps8c4df835.jpg
Senast redigerat av alexander891 (26 februari 2013)


357 Inlägg
26 februari 2013
#30
Den blå/gröna går till kallstartsventilen. Skarva ihop den med den röd/gröna som kommer från spridarrelät och sätt ihop dom med kabeln i mitten på motståndet.


22 Inlägg
28 februari 2013
Trådstartare
#31
aF skrev:
Den blå/gröna går till kallstartsventilen. Skarva ihop den med den röd/gröna som kommer från spridarrelät och sätt ihop dom med kabeln i mitten på motståndet.

http://i1339.photobucket.com/albums/o717/alexander8911/E0A3D01E-53D6-4AEA-8AB3-2715C8E89E73-3673-00000142492AB1B9_zps284f69e6.jpg

Gröna på varsit motstånd och dom andra två ihoptvinnade och instoppad i en kabelsko och placerad i mitten, det är korrekt kopplat va? smile


357 Inlägg
28 februari 2013
#32
Ja det ska funka fint. Vill du ha motståndet någon annanstans går det bra att förlänga kablarna.
Senast redigerat av aF (28 februari 2013)


Mekaniker
240 Inlägg
2 juli 2013
#33
Hur gick de där då? tråden verkar varit tyst ett tag. smile

Bil & Maskin i Munkfors AB.

22 Inlägg
23 juli 2013
Trådstartare
#34
lartz skrev:
Hur gick de där då? tråden verkar varit tyst ett tag. smile

Det gick bra! Bytte tändstiften, i med ny tändbox och allting verkar fungera bra just nu! fick i en laddtrycksmätare och såg att den bara laddade 0.4, men efter lite trix så fick jag upp den i 0.9/1 bar och är helt nöjd med det smile


Mekaniker
240 Inlägg
24 juli 2013
#35
alexander891 skrev:
lartz skrev:
Hur gick de där då? tråden verkar varit tyst ett tag. smile

Det gick bra! Bytte tändstiften, i med ny tändbox och allting verkar fungera bra just nu! fick i en laddtrycksmätare och såg att den bara laddade 0.4, men efter lite trix så fick jag upp den i 0.9/1 bar och är helt nöjd med det smile

Okej alltid kul när man börjar ladda och de fungerar. smile
Blir sugen att göra likadant, fast jag har bara en F så jag måste växla motorer innan besiktning nästa år isf. tongue

Bil & Maskin i Munkfors AB.

180 Inlägg
3 maj 2014
#36
alexander891 skrev:
aF skrev:
Den blå/gröna går till kallstartsventilen. Skarva ihop den med den röd/gröna som kommer från spridarrelät och sätt ihop dom med kabeln i mitten på motståndet.

http://i1339.photobucket.com/albums/o71 … 4f69e6.jpg

Gröna på varsit motstånd och dom andra två ihoptvinnade och instoppad i en kabelsko och placerad i mitten, det är korrekt kopplat va? smile

Hej jag är själv ska koppla motstånd och behöver lite hjälp. Ska kablarna bara passera? eller ska man klippa av dom och använda dom gröna från spridarna och dom grå som kommer nerifrån härvan in i mitten? lr hu funkar det?

Min bild på min 940: http://imgur.com/s7j8Yko



Sök