Bmw e30 "M50B25"

niclasmann
4 maj 2014 · 6 Inlägg

Det började med att jag kikade runt på blocket och på köp o sälj sidor på facebook om hopp att det fanns en bmw e30 med m20b25 motor i som jag tänkt bygga turbo på. Men helt plötsligt så kom det ut en e30 med m50b25 motor i så efter mycket om och men så ringde pappa på fredag eftermiddag till killen som hade den. Efter ca 30 minuter med telefon klistrad i örat så blev det nästan så att vi köpte den över telefon. Vi åkte ner på lördagen ända ner till Halmstad (bor i Södertälje) med tåget för och hämta skönheten.

Bilen i sig är en 318i -88 med m50b25 motor från en e34. Som har klarat sig hyfsat bra från rost i golvet o skärmarna. Bilen är även utrustad med beige inredning som jag nästan spyr på, fram och bakvagn från en 325:a och sportstolar.

Planen med bilen är att få den i så bra skick som möjligt för så lite pengar såklart (hehe) och få den igenom besiktning.

Planerna i dagsläget är:
¤ Fixa till den mot ALL rost som finns på den
¤ Byta ut de beigea dörrsidorna, golvmattan och baksätet till svart
¤ Underredsbehandla hela bilen
¤ Nya bromsbelägg, slitsade/borrade skivor och större OK
¤ Polera bilen

Efter att ha åkt sugis i sommar så är de dags o få ut lite mer mos i motor är de tänkt då nästa vinter är det planer på att bygga turbo i den.

Jag ska försöka och lägga in inlägg så ofta som möjligt!

Mvh Niclas

BMW E30 318i "SFROREGGAD BMW TURBO" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang