Halli hallå. Som rubriken lyder så har jag byggt en 190e kompressor. Jag skulle villja veta om det på något sätt går att öka bränsle mängd/flöde i ett ke-jetronic sprut. Samt hur man gör. Har hört att man kan sätta en vikt på mätskivan, men tycker ändå att kompressorn borde trycka ner den tillräckligt?
För undring 2, laddtrycks mätar problem. Köpte en laddtrycks mätare på Biltema bara för att kolla hur mycket man fick ur den rackarn. Normalt undertryck vid tomgång -0.5bar och när jag gasar till ökar trycket direkt upp till 0 och där stannar mätaren, kvittar hur mycket jag gasar. någon som haft samma problem? Systemet är tätt och fint!? Det sitter även backventil till bromsklockan så där ligger inte felet..
Har även struntat i övertrycks ventil, luften som inte går in i motorn stussar tillbaka in i kompressorn, skadligt? Men låter gott. Avger ett sju helvetes gott skrik
Tjenare! För att mäta laddtrycket så bör du köra med kärran, du ska inte se mer än +-0kg när du torrvarvar! så är det med törbo iaf
Jag har prövat att både torr varava och att köra med bilen. men den går till 0 på mätaren och jag har ju sprängt isär slangar så den laddar ju, men frågan är ju om det har med att det är kompressor...?
Jag har prövat att både torr varava och att köra med bilen. men den går till 0 på mätaren och jag har ju sprängt isär slangar så den laddar ju, men frågan är ju om det har med att det är kompressor...?
Det var som fan, ska räcka med en vakuumslang från insuget till mätaren för att avläsa... kanske mätaren som är idiot och släpper ifrån sig runt +-0, men då skulle bilen gå som en påse samtidigt.
Jag har prövat att både torr varava och att köra med bilen. men den går till 0 på mätaren och jag har ju sprängt isär slangar så den laddar ju, men frågan är ju om det har med att det är kompressor...?
Det var som fan, ska räcka med en vakuumslang från insuget till mätaren för att avläsa... kanske mätaren som är idiot och släpper ifrån sig runt +-0, men då skulle bilen gå som en påse samtidigt.
Grejen är att jag testade en verkstads manometer och då visar den precis samma.. Men bilen går ju så sjukt mycket bättre så kan det ha å göra med att det är ke-jetronic sprut och kompressor? För ladd har jag ju:rolleyes:
Nu har jag fått allt att lira som det ska. Topp effekt lagom. Laddar 0,2 vanlig körning och 0,5 vid 5500rpm. Helt perfekt. Men tror att min tongångs ventil läcker ut lite laddluft..