3263
Sök

Tona fram o bak ljusen

14 Inlägg
9 maj 2014
Trådstartare
Tjena!
Har funderat på att tona fram o bak ljusen på bilen. Är det lagligt eller inte.
Tänkt använda transparent svart färg.

Cupra_
9 maj 2014
Vad jag har förstått så är det olagligt. Jag har själv tonat mina och aldrig blivit stoppad för det, men jag använder röktonad film istället för färg.

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
9 maj 2014
Det är olagligt. Men visst kan man klara sig länge med en i övrigt laglig och fräsch bil

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
9 maj 2014
Enligt lag får man inte förändra godkända (heltyp) lyktor på något sätt.
Sedan finns ju alltid möjligheten att gör en liten toning på bakljusen, bra utfört är det svårt att avgöra för lagens män.
Strålkastarna är värre... Rekommenderas inte om du inte har råd att betala lite böter. smile

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |

14 Inlägg
9 maj 2014
Trådstartare
tack för alla svar smile
så länge man inte förlorar körkortet så e det lugnt haha

5 127 Inlägg
9 maj 2014
Det man kan göra om lyktan har lösa reflektorer är att lacka insidan på lyktan. Inte reflektorn utan all plast inne i lyktan och sen avskärmningen för lampan. Då får man en något mörkare lykta som bör vara relativt laglig och uran försämrat ljus smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
9 maj 2014
mb_pucken skrev:
Det man kan göra om lyktan har lösa reflektorer är att lacka insidan på lyktan. Inte reflektorn utan all plast inne i lyktan och sen avskärmningen för lampan. Då får man en något mörkare lykta som bör vara relativt laglig och uran försämrat ljus smile

förtydligande: inte påverka glaset överhuvudtaget! smile

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |

Sök